Novetats Cotxes
Motor Novetats 31/07/2021

Volkswagen presenta el Taigo, un nou SUV cupè i urbà amb motor de gasolina

Els de la Baixa Saxònia fabricaran el flamant Taigo a les instal·lacions navarreses de Landaben, on ja es fabriquen el Polo i el T-Cross

3 min
Volkswagen Taigo

El mercat europeu segueix demanant totcamins urbans i de tall cupè i, si és possible, a un preu assequible o, si més no, raonable. Per això Volkswagen ha decidit importar a Europa un SUV urbà i cupè que ja fabrica al Brasil per abastir la demanda dels mercats emergents sud-americans i que ara travessa l’Atlàntic per intentar la conquesta d’Europa.

El Taigo, que al Brasil es coneix com a Nivus, és un SUV del segment B que aprofitarà la plataforma MQB A0 del grup, que ja fan servir el Volkswagen Polo i el T-Cross (a banda del Seat Ibiza i el Seat Arona) per aterrar al mercat europeu. De fet, la inversió que ha de fer Volkswagen amb aquest nou model és mínima, ja que el fabricarà per al públic del Vell Continent a les instal·lacions navarreses de Landaben, cosa que li permetrà aprofitar plataformes, mecàniques i tecnologies dels actuals Polo i T-Cross i oferir un tercer model derivat del mateix motlle amb una estètica més suggeridora.

Volkswagen Taigo.
Volkswagen Taigo.
Volkswagen Taigo.

El fet de fer servir la ja esmentada plataforma MQB A0 implica que el nou Taigo no podrà oferir versions elèctriques o híbrides endollables, com tampoc plataformes de tracció integral a les quatre rodes. El Taigo només estarà disponible amb un motor de gasolina 1.0 TSI de tres cilindres que oferirà potències de 95 i 115 CV, i un segon propulsor també de gasolina 1.5 TSI de quatre cilindres que oferirà una potència de 150 CV. Tots dos motors ja estan disponibles tant per al Polo com per al T-Cross, i les versions més potents s’associaran a un canvi DSG de set relacions, mentre que la versió d’accés ho farà amb el canvi manual de sis velocitats.

Aquest aprofitament industrial de plataformes, tecnologies i fins i tot disseny de carrosseries amb un model ja existent al Brasil permet que Volkswagen pugui incloure un nou model a la seva gamma SUV (el Taigo serà l’esglaó intermedi entre el T-Cross i el T-Roc) amb una inversió mínima, efectuant una aposta sobre segur. Curiosament, el Taigo serà una mica més llarg que el T-Roc gràcies als seus 4,26 metres, per bé que el T-Roc és un model d’un segment superior.

A nivell estètic i tecnològic cal destacar els seus fars davanters led de sèrie, els embellidors de plàstic del para-xocs, els passos de roda enfosquits, les llandes de fins a 18 polzades i, sobretot, crida l’atenció per la caiguda cupè del muntant posterior o pilar C sobre el maleter, que evoca formes esportives i aerodinàmiques que li aporten més presència i qualitat percebuda.

Detall interior, maleter i caiguda cupè.
Detall interior, maleter i caiguda cupè.
Detall interior, maleter i caiguda cupè.

El nou totcamí cupè i urbà de Volkswagen també disposarà de quadre d’instruments digital opcional, així com d'un volant multifunció de sèrie. De sèrie també disposarà dels elements de seguretat Front Assist, amb funció de frenada d’emergència i avisador d’abandonament de carril. Opcionalment, també es podrà equipar amb un sistema de conducció semiautònoma de nivell 2 sobre 5 anomenat IQ.Drive que permetrà que el cotxe circuli per si mateix a una velocitat constant i seguint les marques viàries (sempre sota l’atenció del conductor) a una velocitat inferior a 210 km/h.

Volkswagen obrirà les reserves per a les primeres unitats del Taigo tot just després de l'estiu, i té previst entregar les primeres unitats durant el primer trimestre del 2022, a un preu encara per confirmar però que podem avançar que es mourà al voltant dels 21.000 euros per a les versions d’accés de 95 CV i que s’enfilarà lleugerament per sobre dels 32.000 per a les versions amb motor de 150 CV i canvi automàtic DSG.

stats