Cotxe elèctric
Novetats31/08/2020

El nou Volkswagen Passat tindrà una versió elèctrica

A Wolfsburg confien en les possibilitats d’una versió elèctrica de la seva berlina estrella

Ara Motor

El segment de les berlines no passa pel seu millor moment. Víctimes de l’arribada dels SUV i de l’electrificació del mercat, cada cop queden menys berlines en el mercat (Renault va anunciar que retirava el Talisman) i moltes de les que es quedaran es convertiran en crossovers, com serà el cas dels futurs Opel Insignia i Ford Mondeo.

Aquest panorama feia que la cúpula de Volkswagen hagi dubtat força sobre la continuïtat del seu Passat, sobretot a causa de la prioritat que tindran els models elèctrics ID (després de l’ID.3, Volkswagen ja treballa en el SUV ID.4) i davant l’inesperat bon rendiment comercial de l’Arteon, la versió cupè i premium del Passat que en alguns moments fins i tot ha superat les vendes del model del qual deriva.

Cargando
No hay anuncios

Però el Passat no és un model qualsevol: ha venut més de 30 milions d’unitats des de l’any 1973, quan Volkswagen va començar a comercialitzar la berlina, i s'ha convertit en el segon cotxe més venut de la història dels de Wolfsburg, superant mites com la Transporter o el Beetle i només per darrere de l’etern Golf.

Després d’analitzar minuciosament la situació, els de la Baixa Saxònia han decidit donar llum verda a la continuïtat del Passat amb una nova generació a partir del 2023, tal com ha avançat la revista britànica Autocar. El nou Passat farà servir la plataforma i mecànica estrenada pel flamant Skoda Superb i inclourà versions de gasolina, dièsel, hibrides endollables i elèctriques en la seva gamma. A més, el nou Passat s’orientarà més en valors com la practicitat i l’espai interior, deixant de banda l’estil i el disseny, ja que a Volkswagen volen posicionar l’Arteon com el model més passional, mentre que el Passat tindria un rol més utilitari i racional.

Cargando
No hay anuncios

Per acabar, és rellevant explicar que per primer cop en la història el Passat es fabricarà fora d’Alemanya, ja que Volkswagen té previst fabricar-lo a la planta txeca de Kvasiny (on ja es fa el Superb, cotxe amb el qual compartirà plataforma, mecànica i tecnologies) i fer servir les instal·lacions de la fàbrica alemanya d’Emden, on el Passat s’ha fabricat els últims 47 anys, per fabricar-hi el SUV elèctric ID.4.