SUV ELÈCTRIC
ARA MOTOR

Filtrades les fotos de l’ID.4, el SUV elèctric de Volkswagen

El totcamí elèctric de Volkswagen es fabricarà a la Xina i està pensat per omplir la demanda del gegant asiàtic

Filtrades les fotos de l’ID.4, el SUV elèctric de Volkswagen Zoom

Encara no l’hauríem d’estar veient, però una filtració en una publicació xinesa ha deixat a la vista de tothom el disseny del flamant ID.4, el primer SUV elèctric de Volkswagen, que aprofita la plataforma i diversos elements mecànics i tecnològics estrenats amb l’ID.3 i que ja està a la venda al nostre mercat.

Segons sembla, les imatges han sortit d’un catàleg informatiu enviat per Volkswagen a les autoritats xineses per a la seva homologació, però han acabat filtrades i convertint-se en un autèntic fenomen viral a la xarxa.

Detall catàleg Volkswagen ID.4 Zoom

Detall catàleg Volkswagen ID.4

I és que si la filtració ha passat a la Xina és perquè precisament el flamant ID.4 es fabricarà al gegant asiàtic per satisfer la demanda del país, tot i que probablement les versions europees i nord-americanes es fabriquin en alguna planta d'un país occidental. Aquest només és un pas més en l'estratègia de Volkswagen a la Xina, on és present gràcies a una joint venture amb SAIC, un dels principals fabricants locals. Els de la Baixa Saxònia volen oferir fins a deu models totalment elèctrics, o en el seu defecte híbrids endollables, al mercat xinès abans del 2023.

El totcamí elèctric alemany fa 4,56 metres de llarg, 1,84 d’ample i 1,62 d’alt, unes mides que el fan molt similar al Tiguan, el totcamí estrella dels saxons, i el fet de fer servir la nova plataforma modular dedicada als cotxes elèctrics del grup Volkswagen, anomenada MEB, li permetrà aprofitar-se dels motors i tecnologies d’altres models elèctrics del grup.

Volkswagen ID.4 Zoom

Volkswagen ID.4

Segons apunten des de la Xina, l’ID.4 tindrà una autonomia igual o superior als 550 quilòmetres de les versions amb bateries de 77 kWh de capacitat i la seva potència oscil·larà entre els 200 CV de les versions bàsiques amb tracció davantera i els més de 300 CV dels models superiors gràcies a dos motors elèctrics que actuen sobre cada eix i permeten oferir un sistema de tracció integral permanent. A més, Volkswagen tindrà una versió d’accés amb bateries de 58 kWh de capacitat i una autonomia aproximada d’uns 340 quilòmetres.