Esportius elèctrics

Volkswagen anuncia que els nous GTI seran totalment elèctrics

Thomas Schäfer anuncia una nova gamma de models GTI totalment elèctrica

L'any 1976, ara fa pràcticament mig segle, Volkswagen va presentar el primer Golf GTI, unes sigles que ben aviat es van convertir en una llegenda de l’automoció. El mot GTI (Gran Turismo Iniezione) feia referència al sistema d’injecció mecànica de combustible K-Jetronic desenvolupat per Bosch, i que en el Golf GTI original de 1976 li permetia arribar als 110 CV de potència gràcies al motor gasolina 1.6 de quatre cilindres en línia.

Des d’aleshores Volkswagen sempre ha disposat d’una versió GTI en cadascuna de les vuit generacions del Golf, a banda de versions GTI també implementades en altres models més petits com ara el Polo, l’Up! o el Lupo, però també han existit versions GTI de berlines com el Passat. Les sigles GTI han arribat a un nivell de popularitat tan gran que Volkswagen també va llançar models amb les sigles GTD que identificaven les versions dièsel més potents i esportives, versions GTX per als models totalment elèctrics de zero emissions i versions GTE que identificaven les híbrides endollables.

Cargando
No hay anuncios

Ara, però, Volkswagen vol anar més enllà i fer servir les sigles GTI per identificar models esportius i prestacionals impulsats per motors elèctrics i no pas per motors de gasolina, tal com va confirmar el director executiu de la marca, Thomas Schäfer, en una entrevista amb la revista AutoExpress, en què va qualificar el futur Golf GTI elèctric com un "monstre".

El CEO de Volkswagen va afirmar que un GTI elèctric “ha d’estar a l'altura de les seves sigles” i del que suposa el seu llegat, per la qual cosa “ha de ser emocionant i autèntic”, abans de concloure que estava “molt content” amb el progrés del primer GTI elèctric de Volkswagen. Convé recordar que l’ID.3 GTX actual és un vehicle de 326 CV de potència que no ha acabat d’entusiasmar el públic al qual va adreçat, ja que malgrat ser un cotxe absolutament efectiu no té aquell punt especial que caracteritza els models de la marca. Al llarg de l’entrevista Schäfer afirma ser conscient d’aquesta realitat i revela que el nou GTI elèctric “torna boig” a tothom que l’ha provat gràcies a la millora del so del vehicle, del seu comportament dinàmic i les sensacions que proporciona als seus conductors.

Cargando
No hay anuncios

Una família d’elèctrics GTI

La decisió de fer marxa enrere i eliminar les sigles GTX que actualment fan servir els models elèctrics de Volkswagen per substituir-les per les històriques sigles GTI ha estat una decisió de Thomas Schäfer, que reconeix així el llegat i la importància dels models GTI dins de la marca alemanya. El futur Golf GTI serà un model elèctric i de tracció davantera, de tall esportiu i un punt juvenil, que anirà acompanyat de tota una gamma de models GTI en els altres cotxes de Volkswagen.

Cargando
No hay anuncios

Més enllà del futur Golf GTI de novena generació Volkswagen treballa per desenvolupar un nou ID.2 GTI i fins i tot una versió picant accessible a través del futur ID.1 GTI, que recolliria l’herència dels ja desapareguts Lupo GTI i Up! GTI.