Novetats cotxes
Motor Novetats 04/07/2021

Volkswagen Polo GTI, un GTI dels de tota la vida

Els de la Baixa Saxònia presenten la versió més esportiva del Polo, ara amb 207 CV de potència i canvi automàtic DSG

3 min
Nou Polo GTI

Quan Volkswagen va presentar la sisena generació del Polo ara fa uns mesos ens va sorprendre comprovar que encara no havia oficialitzat la continuïtat del Polo GTI, un petit compacte esportiu o hot hatchback que sempre havia tingut el seu espai al mercat i a la gamma de la marca de Wolfsburg. Ara li ha tocat el torn per la presentació definitiva del Polo GTI, que conserva el bo i millor de l’essència del model però s'adapta al mercat i a les noves normes ambientals.

El Polo GTI és l’aposta de Volkswagen per competir amb els nous Ford Fiesta ST i Hyundai i20 N, dos models que s’havien començat a menjar l’espai propi del Polo GTI; és a dir, el de turismes utilitaris del segment B amb uns 200 CV de potència i tacte més o menys esportiu i juvenil.

Polo GTI.
Polo GTI.
Polo GTI.

A nivell estètic costa distingir el Polo GTI del Polo estàndard de sisena generació, ja que els detalls a la seva carrosseria són discrets però significatius. D’entrada, el Polo GTI és un cotxe sensiblement més baix que el model estàndard (1,5 centímetres menys), amb una calandra en forma de rusc d’abella hexagonal i la tradicional tira de color vermell que uneix els dos fars davanters. A més, també compta amb unes llandes específiques i les pinces de fre pintades de color vermell.

En la part posterior del Polo GTI només hi trobem petits detalls com ara les insercions amb les sigles GTI i el doble tub d’escapament. Pel que fa als interiors, el nou Polo GTI destaca per algunes motllures i insercions de plàstic vermell, una palanca de canvis específica i seients amb entapissats de quadres. A més, integra de sèrie el nou quadre d’instruments Digital Cockpit de 10,25 polzades, una eSIM integrada i connexió sense fils per a Android Auto i Apple CarPlay.

Interior Polo GTI.
Interior Polo GTI.
Interior Polo GTI.

La raó de ser del Polo GTI és la seva mecànica, ja que històricament ha sigut el model més radical de la gamma Polo, al no existir-hi versions R. Aquest Polo GTI fa servir un motor 2.0 TSI de 207 CV i 320 Nm de parell associat a un canvi automàtic DSG de set relacions (no hi ha cap opció de canvi manual) i un sistema de tracció davantera. Amb tota aquesta cavalleria el Polo GTI signa una capacitat d’acceleració de 0 a 100 en 6,5 segons i una velocitat punta limitada electrònicament de 240 km/h. Segurament aquest serà l'últim Polo GTI sense cap tipus d’hibridació o electrificació, dels de la vella escola, cosa que aporta un valor afegit als aficionats d’aquests utilitaris d’altes prestacions.

L’electrònica del Polo GTI també ha estat posada a punt per millorar el rendiment del seu xassís gràcies al bloqueig de diferencial XDS que millora el pas per corba i les frenades del cotxe i a un nou tren de rodatge anomenat Sport Select que fa servir una nova barra estabilitzadora a l’eix davanter i amortidors ajustables electrònicament per millorar la rigidesa torsional i l’estabilitat del vehicle.

Volkswagen posarà a la venda les primeres unitats del Polo GTI després de l’estiu a un preu encara per confirmar però que no serà molt més car que el model actual, que costa 23.920 euros.

stats