Vendes cotxes
Motor  /  Novetats 10/08/2021

Les vendes de cotxes electrificats es disparen a Europa

Un estudi de la prestigiosa consultora i analista JATO Dynamics analitza l’evolució del mercat automobilístic a la Unió Europea durant la primera meitat de l’any

2 min
Les vendes de cotxes electrificats s'han disparat

Tot i que encara és lluny de les xifres de vendes d’abans de l’esclat de la pandèmia, el mercat automobilístic europeu segueix creixent amb força respecte a l’any passat, i ho fa sobretot gràcies a l’espectacular creixement de vendes de cotxes de baixes emissions amb algun tipus d’electrificació (híbrids convencionals, híbrids endollables o elèctrics purs), que ja arriben al 18,5% del total de vehicles nous i marquen així un nou rècord històric.

Vendes de cotxes nous per tipus de combustible

El creixement de vendes dels cotxes electrificats es deu a un gran increment de la demanda a Noruega (amb un creixement de 24 punts respecte a l’any anterior), Dinamarca (+21), Irlanda (+17) i Alemanya (+15 punts). A l’altre costat hi trobem mercats en què el creixement dels cotxes electrificats ha sigut pràcticament nul, com Eslovàquia (+0,7 punts), Romania (+1,4) o Polònia (+1,6), una realitat que escenifica l'Europa de les dues (o més) velocitats, que s'ha incrementat i accentuat durant aquesta pandèmia.

No tots els fabricants han participat de la mateixa manera d’aquest increment de vendes de cotxes electrificats, per bé que en alguns casos el salt numèric ha sigut espectacular. Sense anar més lluny, la catalana Cupra ha passat d’un 0% de vendes de cotxes electrificats i baixes emissions (etiqueta zero) a un 58% del total de cotxes venuts i ha protagonitzat així el salt més espectacular del mercat europeu. El fet de ser un fabricant petit amb pocs models a la venda, i que tot just enguany s'hagi llançat a vendre les versions híbrides endollables del León i el Formentor, també ha ajudat a aquesta espectacular transformació.

Vendes Europa per segments

Per segments cal destacar de nou l’hegemonia dels vehicles SUV, que ja arriben a representar el 44,2% de vendes de vehicles nous al Vell Continent. Els compactes del segment C o compactes (corresponent als Golf, León, Focus...) cauen fins al 15,1%, superats per primer cop pels vehicles del segment B o utilitaris (corresponent als Polo, Ibiza o Fiesta, per exemple), que arriben al 18,2% del total. Finalment, és especialment interessant comprovar que els cotxes urbans o city-car, majoritàriament elèctrics de poca autonomia i dimensions contingudes (e-Up, Mii elèctric o Honda e), ja creixen fins al 7,6% del total, i semblen haver agafat una forta embranzida que els farà seguir creixent en un futur no gaire llunyà.

El Tesla Model 3 amenaça l’hegemonia del Volkswagen Golf a Europa

Pel que fa a cotxes nous, el Volkswagen Golf continua liderant les vendes, amb un total de 27.247 unitats venudes a Europa durant el juny, però seguit de molt a la vora pel Tesla Model 3, que, com ja sabeu, és un vehicle totalment elèctric i que ha venut 25.697 unitats a Europa durant el mateix mes de juny. A tot això cal sumar-hi que el Model 3 ja és líder destacat dels cotxes elèctrics i que és un cotxe que es ven especialment bé al mercat nòrdic, on lidera les classificacions de vendes de cotxes nous a Noruega, un mercat molt fructífer per als vehicles de zero emissions.

Vendes Europa per models
stats