Vendes cotxes
Motor  /  Novetats 01/02/2022

Toyota torna a ser la marca més venuda del món

La marca japonesa es consolida com la líder en volum de vendes a tot el món amb més de 10,5 milions d’unitats venudes durant el 2021

2 min
logo toyota   capo 6

Tot i que el mercat de vehicles nous ha patit força durant el 2021 per causes derivades de la pandèmia i de la crisi de subministraments de microxips, Toyota va tancar un altre any de rècord amb 10,5 milions d’unitats venudes a tot el món, un 10% més respecte a l’any anterior. D’aquesta manera, la marca japonesa ha obert encara més espai amb el seu immediat perseguidor, el grup Volkswagen, que va tancar l’any passat amb 8,9 milions de cotxes venuts sumant totes les seves marques, a força distància de Toyota. El podi l’ha completat l’aliança Renault-Nissan i la filial Mitsubishi, amb 7,8 milions d’unitats venudes al llarg del 2021.

Aquest és el segon any de lideratge de Toyota en volum de vendes a tot el món, després d’haver superat per primer cop el grup Volkswagen l’any 2020 per primera vegada. El fet de dependre menys del mercat europeu que els alemanys (Europa és el mercat on percentualment més han caigut les vendes de cotxes nous) i el gran creixement de Toyota en els mercats asiàtic i nord-americà durant els darrers anys han estat els motius pels quals la marca japonesa consolida el seu lideratge com a fabricant mundial per segon any consecutiu.

Convé destacar també que les vendes de Toyota i les seves filials Daihatsu, Lexus i Hino Motors han estat de vehicles de combustió, híbrids i híbrids endollables, ja que la marca encara no té cap elèctric de volum en la seva cartera. La marca japonesa també ha assolit fites històriques com ara la de superar Ford i General Motors en volum de vendes de vehicles i camionetes als Estats Units, una fita que semblava impensable no fa gaires anys. I és que la progressió de Toyota als Estats Units ha estat exponencial i ha arribat a triplicar les vendes de vehicles nous que tenia ara fa deu anys.

stats