Motor Esportius elèctrics

Torna el Renault 5 Turbo amb 500 CV, tracció posterior i un disseny fidel al del model original

La marca francesa ha anunciat que recuperarà un dels seus models més coneguts, que oferirà prestacions de superesportiu

Torna el Renault 5 Turbo amb 500 CV i motors elèctrics
3 min

Renault està decidida a centrar-se en el seu reeixit passat per aconseguir èxits en el futur, i els millors exemples els trobem en el retorn de vehicles tan mítics com el Renault 5 o el popular 4 llaunes, que han tornat en format elèctric per intentar donar una bona empenta a les vendes d'aquest tipus de vehicles. Però la marca francesa, lluny de conformar-se amb recuperar tan sols aquests dos models, té preparades moltes més novetats.

D'entrada ja es coneix l'aspecte de l'Alpine A290, un Renault 5 elèctric en format esportiu que, amb motors de 180 i 220 CV, es vol posicionar com un dels utilitaris elèctrics més divertits del mercat. Però si algú es pensava que aquesta seria la versió més prestacional del renovat Renault 5, s'equivocava. I és que la marca francesa ha aprofitat l'estrena del seu documental Anatomy of a Comeback, disponible a la plataforma Prime Video, per anunciar el retorn del mític Renault 5 Turbo.

A nivell estètic el nou Renault 5 Turbo 3E és molt similar al model original dels anys vuitanta.

Turbo al nom, però amb motor elèctric

El nom oficial del nou model és Renault 5 Turbo 3E, i aquesta última lletra és la que anuncia que la propulsió d'aquest nou model serà elèctrica. Però això, lluny de ser un problema, es vol convertir en un avantatge a l'hora de dissenyar i fabricar un veritable superesportiu inspirat en el conegudíssim Renault 5 Turbo dels anys vuitanta.

D'entrada, per tal que tothom pugui associar aquest nou model al mític Renault 5 Turbo, el que cal és que estèticament siguin molt similars. I només cal fer una ullada a les imatges per veure que la marca del rombe ha apostat per replicar el mateix disseny que el del model d'ara fa 44 anys. La part davantera ja destaca per lluir unes òptiques i un capó gairebé idèntics als del model original, però amb unes formes degudament adaptades als temps moderns i amb un para-xocs de grans dimensions.

La vista lateral destaca per les enormes llandes, un disseny quadradot com el típic de l'època i una part posterior sobredimensionada molt fidel a la del 5 Turbo. Els passos de roda posteriors, que sobresurten moltíssim de la carrosseria, disposen d'unes entrades d'aire anteriors i unes sortides posteriors (on anirà situat l'endoll de càrrega), tot plegat donant pas a un para-xocs posterior enorme que integra un difusor també descomunal. Tot banyat d'una pintura groga i blanca típica de la divisió de competició de Renault dels anys vuitanta.

La part davantera recupera les òptiques quadrades de l'època, però adaptades a la il·luminació LED.

Dos motors posteriors amb 500 CV i prestacions de superesportiu

Renault no vol que aquest nou cotxe es quedi ni en un prototip ni en una versió una mica més picant que la normal, sinó en un veritable superesportiu que arribi al mercat amb pocs canvis respecte a aquell model inicial, tot i que previsiblement amb una producció limitada a un determinat nombre d'unitats.

Per aquest motiu el nou Renault 5 Turbo 3E muntarà dos motors elèctrics a l'eix posterior (un a cada roda) que seran capaços de generar 500 CV de potència i permetran a aquest nou model accelerar de 0 a 100 km/h en poc més de 3 segons. I com que les bateries dels cotxes elèctrics acostumen a empitjorar el rendiment a causa del seu elevat pes, Renault ha optat per estalviar-se uns quants quilos en el conjunt total a través d'un xassís monocasc de carboni, que, a més, augmenta la rigidesa total.

Sobren les paraules a la vista posterior, ja que el concepte és molt fidel a l'original.

El que encara no se sap és ni quin serà el preu del Renault 5 Turbo 3E ni quan arribarà al mercat, però és d'esperar que sigui durant aquest mateix 2025 o, a tot estirar, l'any 2026.

stats