COTXE ELÈCTRIC
Novetats15/12/2020

Subaru anuncia el seu primer model elèctric

La marca japonesa assegura que arribarà al mercat europeu abans del 2025

Ara Motor

Subaru és una marca històrica, un fabricant japonès que sempre ha estat associat a models d'alt rendiment (molts experts consideren que l'Impreza WRC va ser el millor cotxe de ral·li de tots els temps) i a un sistema de tracció integral a les quatre rodes que passa per ser dels millors del mercat (si no el millor).

Tot i que Subaru ja ha començat l'electrificació (el Forester Eco Hybrid que vam provar n'és un bon exemple), encara no disposa de cap model totalment elèctric. A banda dels actuals Forester Eco Hybrid i la versió electrificada del XV, Subaru també introduirà una versió híbrida endollable (o Eco Hybrid, com l'anomenen a Subaru) de l'Impreza. Entre els tres models (Forester, XV i Impreza), la marca japonesa suma el 60% del total de les seves vendes.

Cargando
No hay anuncios

Després d'anunciar que tenia un acord de col·laboració amb Toyota per electrificar els seus nous models, Subaru ha assegurat que el seu primer cotxe elèctric a Europa serà un SUV i que hi arribarà abans del 2025.

Cargando
No hay anuncios

El primer objectiu d'aquesta aliança entre Toyota i Subaru serà poder comercialitzar un totcamí o SUV elèctric de mida mitjana en un futur, sumant el coneixement de Subaru en el camp dels vehicles de tracció integral i el de Toyota en el de les bateries i l'electrificació dels seus models.

Després d'aquest primer SUV elèctric, els fabricants japonesos desenvoluparan com a mínim un compacte i una berlina o sedan sobre la mateixa plataforma que, a més, obrirà la porta a la connectivitat amb altres vehicles o fins i tot amb els senyals de les carreteres i autopistes i en el camp de la conducció autònoma.

Cargando
No hay anuncios

El SUV elèctric de Subaru serà d'unes dimensions semblants a les del Forester actual i podria dur el nom d'Evoltis, un mot comercial que la mateixa marca havia anunciat fa temps. El dubte que genera aquest anunci és saber si la data proposada, "abans de mitjans de la dècada actual", no serà massa tard per evitar les milionàries multes de la Unió Europea en polítiques contra la contaminació i de reducció d'emissions.