Motor Furgoneta elèctrica

Skoda estudia comercialitzar una furgoneta elèctrica d’estil 'vintage'

La marca txeca presenta un prototip conceptual que reinterpreta la llegendària 1203 en format elèctric

Skoda 1203
2 min

L’any 1968 Skoda –i, per extensió, tota la República Txeca– estava sota l’òrbita soviètica, que necessitava motoritzar l’Est europeu i modernitzar el seu parc mòbil amb vehicles pràctics i polivalents. En aquest context Skoda va començar a fabricar la furgoneta 1203, un vehicle poc conegut al nostre país (Franco mai hauria permès importar un vehicle de l’òrbita comunista) però que es va convertir en tot un símbol en els països del bloc socialista, incloent-hi la ja desapareguda RDA. 

Skoda 1023

Aquella Skoda 1203 va estar en producció fins ben entrats els anys 90, quan el mur ja havia caigut i la marca txeca ja havia estat comprada per Volkswagen. Gràcies a la seva solidesa i espai interior l’Skoda 1203 havia fet totes les tasques que hom es pot imaginar: ambulància, cotxe de bombers, vehicle policial, comercial, transport, oci i una infinitat d’utilitats i aplicacions possibles.

La seva estètica peculiar així com la solidesa de la seva mecànica formada per un motor gasolina atmosfèric 1.2 que arribava als 47 CV la van convertir en un símbol del seu temps i en un preuat objecte de col·lecció, que encara es cotitza actualment.

La història i popularitat de la furgoneta 1203 s’ha posat en evidència aquest 2021, ja que el dissenyador d’Skoda Daniel Hájek l’ha pres com a referència per dissenyar el prototip d’una furgoneta elèctrica de la marca txeca. Aquest prototip podria convertir-se en una realitat en un futur no gaire llunyà, ja que Volkswagen té previst fabricar l’ID. Buzz, una interpretació moderna de la Transporter, i podria compartir aquesta base mecànica i tecnològica amb Skoda.

Daniel Hájek, dissenyador de la nova 1203
Daniel Hájek, dissenyador de la nova 1203

Les furgonetes elèctriques de tall càmper o camperitzades (és a dir, preparades per convertir-se en una casa amb rodes) són molt populars al centre d’Europa, i encara s’han fet més famoses arran de la distància física necessària per combatre la pandèmia del coronavirus i que potser ha arribat per quedar-se.

A aquesta realitat cal sumar-hi la febre revival o vintage dels grans fabricants, que semblen haver apostat fort per reviure els seus clàssics en format elèctric i de zero emissions. En aquest sentit la nova plataforma elèctrica del grup Volkswagen, anomenada MEB, podria ser el desllorigador per fer que la Skoda 1203 torni a ser una realitat en un format elèctric i tecnològic.

stats