Renault converteix l'Scenic en l'enèsim SUV del seu catàleg
El popular monovolum passa a ser un tot camí 100% elèctric amb fins a 620 quilòmetres d'autonomia
Ara fa uns anys anunciàvem a l'Ara Motor que Renault s'estava plantejant eliminar l'Scenic del seu catàleg. Des d'aleshores i fins no fa gaire aquest monovolum francès ha sobreviscut amb unes xifres de vendes no gaire destacables, perquè a igualtat de preu la majoria de potencials clients prefereixen un SUV equivalent. Aquests cinc anys han servit a la marca del rombe per realitzar nombrosos canvis: de direcció, d'estratègia i fins i tot de plantejament dels seus vehicles. I és per aquest motiu que ara, lluny d'eliminar l'Scenic de la gamma, Renault ha presentat la seva cinquena generació... però poc o res té a veure amb les anteriors.
Bàsicament perquè el que fins ara havia estat conegut com a un monovolum amb motors de combustió ara es presenta com un SUV totalment elèctric. Malgrat tot, Renault ha tractat d'aplicar una diferenciació estètica que el situï en un altre esglaó a la gamma respecte els Arkana, Austral, Rafale o el nou Mégane.
Un SUV amb ganes de ser monovolum
El nou Scenic presenta moltes similituds estètiques amb el prototip Renault Vision, que va ser presentat ara fa poc més d'un any. Així, la part frontal és molt vertical i el capó molt horitzontal, creant una sensació de robustesa que cada cop s'està posant més de moda. Com és habitual a la marca els llums diürns estan situats en posició vertical als laterals, mentre que la graella està completament carenada com acostuma a passar als vehicles elèctrics.
La vista lateral deixa clar que no estem davant d'un monovolum, però tampoc d'un SUV dels de tota la vida. I com que comparteix la mateixa plataforma CMF-EV que fa servir el Mégane E-Tech, el disseny és força similar. Elements com les llandes (que poden ser de 19 o 20 polzades) atorguen a l'Scenic una gran personalitat, tot i que la seva longitud de 4,47 metres el fa situar-se com a un SUV compacte de manual.
El sostre acabat en un altre color o les manetes enrasades amb la carrosseria arrodoneixen un producte que en línies generals és força novedós al segment, però no resulta tan trencador a la pròpia marca. I és que des de fa un temps Renault ha fet un tomb important cap al segment dels SUV. Tant és així que actualment a la gamma podem considerar que n'hi trobem fins a un total de vuit SUV diferents: Captur, Arkana, Austral, Mégane E-Tech, Espace, Koleos, Rafale i el novedós Scenic.
Interior tecnològic i espai de sobres
Si per fora aquest Scenic és un cotxe que en certa mesura costarà de diferenciar respecte altres tot camins de la marca, per dins encara ho serà més. I és que la configuració general de l'habitacle recorda la que hem vist a models com l'Espace o el Rafale i segueix la mateixa tendència que els darrers llançaments de la marca del rombe: un quadre d'instruments digital de 12,3 polzades en disposició horitzontal que es combina amb un altre monitor de 12 polzades que, en aquest cas, està situat en posició vertical.
Aquesta pantalla, que integra un complet sistema de connectivitat signat per Google, és tàctil però afortunadament no integra totes les funcions del vehicle, ja que Renault ha aprofitat per situar a la seva part inferior una sèrie de botons físics que donen accés a les funcions més importants del vehicle. A falta de poder analitzar en persona com és aquest Renault per dins, el cert és que sembla que la marca francesa aposta per materials de gran qualitat i per tot un seguit de solucions enginyoses d'emmagatzematge, mitjançant la guantera situada al centre del quadre de comandaments o l'espai que hi trobem on habitualment s'hi ubicaria la palanca de canvis.
A jutjar pel que es veu a les imatges l'espai a les places posteriors serà el que esperaríem trobar en un monovolum, amb cotes més que suficients per a les cames i el cap. Tot plegat amb un complet equipament per als passatgers del darrere i un maleter de 545 litres que es pot ampliar fins als 1.670 si abatem els seients posteriors.
Dues capacitats de bateria i fins a 620 quilòmetres d'autonomia
A nivell mecànic, i com acostuma a passar en els cotxes elèctrics, la gamma és més aviat senzilla. En en cas de l'Scenic s'ofereixen dos nivells de potència i dues capacitats de bateria. El motor d'accés genera una potència de 125 kW (170 CV), un parell de 280 Nm i va associat a una bateria de 60 kWh que li permet homologar 420 quilòmetres d'autonomia.
D'altra banda hi trobem l'opció més potent, de 160 kW (220 CV), 300 Nm de parell i una bateria de 87 kWh que li permet homologar una autonomia de 620 quilòmetres. Pel que fa a les potències de càrrega, Renault anuncia que es podrà carregar a un màxim de 22 kW en corrent altern i a 150 kW en corrent continu, la qual cosa permet recuperar 250 quilòmetres d'autonomia en 30 minuts.
Les primeres reserves d'aquest nou Renault Scenic es podran realitzar cap a finals d'aquest mateix any, però no serà fins al primer semestre de 2024 que el veurem als concessionaris. Encara no se sap quin serà el preu del nou Renault Scenic, però el que sembla evident és que, com la majoria de vehicles elèctrics, no serà baix. Si tenim en compte les tarifes del seu germà petit elèctric, el Mégane E-Tech, és d'esperar que l'Scenic tingui un preu de sortida d'entre 40.000 i 50.000 euros.