Mercedes-Benz Classe C All-Terrain: el fang també és elegant
La marca alemanya presenta la versió més aventurera del Classe C, la berlina estrella de Mercedes-Benz
Mercedes-Benz ha venut més de 10,5 milions d’unitats del Classe C des de la seva aparició, l’any 1982. El Classe C sempre s’ha distingit per la seva seguretat, tecnologia, potència i elegància, però a partir d’ara comptarà amb una nova variant anomenada All-Terrain que vol completar l’oferta del model, que manté les versions sedan i familiar o Estate. I les 50.000 reserves que la marca ha rebut en només tres mesos, abans que els primers models veiessin la llum, semblen demostrar que aquesta versió All-Terrain comptarà amb el favor del gran públic.
I és que, en plena ofensiva SUV, les berlines tradicionals no defalleixen, però han d’evolucionar la seva gamma per adequar-se a les necessitats i preferències dels compradors. A grans trets podem resumir l’essència del Classe C All-Terrain en la seva alçada lliure superior de 40 mil·límetres respecte a terra i un sistema de tracció integral 4Matic de sèrie. La seva preparació, sempre sobre la carrosseria familiar o Estate, com en diuen a Mercedes-Benz, també presenta algunes proteccions de plàstic dels baixos i dels passos de roda que li aporten una presència més potent i musculada. Més enllà d’aquests petits detalls, cal destacar que el nou Classe C All-Terrain també és una mica més llarg i ample que l’Estate del qual deriva, en concret 4 mil·límetres de llarg i 21 d’ample, a banda dels 40 mil·límetres de més alçada lliure que ja hem esmentat.
A nivell mecànic i tecnològic el nou Classe C All-Terrain destaca per dos nous modes de conducció anomenats Offroad i Offroad+, pensats i dissenyats per moure’s amb comoditat i eficàcia fora de l’asfalt. De fet, el mode Offroad+ fins i tot incorpora un sistema de control de descens i un nou sistema lumínic que permet veure amb més claredat objectes o animals en condicions de baixa lluminositat i que es desconnecta al superar els 50 km/h de velocitat.
La versió més aventurera del Classe C també incorpora altres detalls com ara una bola de remolc retràctil i una capacitat d’arrossegament de fins a 1.800 quilos amb un control de tracció i estabilitat específic per garantir la màxima tracció en cas d’arrossegar un remolc, així com diversos assistents per maniobrar amb facilitat quan portem un remolc.
Mercedes-Benz presentarà el nou Classe C All-Terrain de manera oficial al Saló de Munic del mes de setembre, així que encara no ha confirmat quins motors impulsaran el nou Classe C All-Terrain, però ja podem avançar que hi haurà versions gasolina i dièsel semihíbrids o mild hybrids amb sistemes elèctrics de 48 V, caixa de canvis automàtica de vuit relacions i potències superiors als 200 CV. El preu encara és una incògnita, però suposem que se situarà al voltant dels 50.000 euros per a les versions d'accés.