Motor Esportius

Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder: una bèstia pensada per presumir

La versió descapotable i de tracció posterior de l’Huracán és una petita joia de 610 CV i 175.000 euros

Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder: una bèstia pensada per presumir
Ara Motor
11/05/2020
2 min

Lamborghini ho ha fet un altre cop. Ja sabem que a vegades les marques fabriquen cotxes innecessaris i que no tenen cap mena de justificació tècnica. Els cotxes descapotables sempre tenen pitjor rendiment i prestacions que els models cupè o de sostre rígid equivalents, perquè la seva aerodinàmica és pitjor, tenen menys espai al maleter i habitacle per encabir el mecanisme de la capota retràctil, i fins i tot tenen un pes més elevat per incloure els sistemes de protecció i seguretat en cas d’accident.

Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder

Després de conquerir el cor –i les butxaques– dels milionaris que volen demostrar el seu poder adquisitiu als passejos marítims de Niça, Marbella, Puerto Banús o Portofino, els italians de Lamborghini han presentat ara la versió descapotable de l’Huracán Evo RWD, la versió de tracció posterior que la marca de Sant’Agata Bolognese havia presentat a inicis d’any i amb un preu sensiblement inferior al de la versió de tracció integral que ja coneixem.

Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder

El nou Huracán EVO RWD Spyder manté el motor gasolina atmosfèric de deu cilindres en V (o V10, si ho preferiu) de 610 CV i 560 Nm de parell associat a un canvi automàtic de doble embragatge de set relacions, però pesa 120 quilos més que el model cupè del qual deriva a l'haver d’allotjar el mecanisme per accionar la capota i mantenir els estàndards de seguretat. Evidentment aquest increment de pes representa unes prestacions més limitades que el model cupè (el descapotable accelera de 0 a 100 en 3,5 segons mentre que el cupè ho fa en 3,2 segons), tot i que manté la velocitat punta al voltant dels 325 km/h.

Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder

Estèticament, aquesta versió Spyder no varia massa del model tancat, ja que manté la mateixa disposició de comandaments, materials de qualitat (sobretot Alcantara, fibra de carboni i pell) i la mateixa pantalla digital tàctil de 8,4 polzades. La capota es pot accionar sempre que se circuli a una velocitat inferior als 50 km/h, i pot completar l’operació en només disset segons.

Interiors Lamborghini Huracán Evo RWD Spyder

Lamborghini ha anunciat que entregarà les primeres unitats del seu Huracán Evo RWD Spyder aquest estiu a un preu base de 175.000 euros, tot i que la factura final s’elevarà fàcilment per sobre dels 200.000 euros en cas de voler personalitzar aquest esportiu a cel obert gràcies al programa Ad Personam de Lamborghini, que permet modificar al gust dels clients els interiors del cotxe o diversos detalls de la carrosseria

stats