Cotxes elèctrics

Kia EV3, un nou SUV compacte elèctric que anuncia una autonomia de fins a 600 km

La marca coreana presenta el model més petit de la gamma EV, que tindrà un preu d'uns 30.000 euros

3 min
Kia EV3, un nou SUV compacte elèctric que anuncia una autonomia de fins a 600 km

No és cap notícia que Kia porta uns quants anys fent cotxes elèctrics, com per exemple els e-Soul o e-Niro. Però sí que va resultar tota una novetat el llançament l'any 2021 de l'EV6, un cotxe que s'ha renovat recentment i s'ha posat al dia pel que fa a disseny i autonomia elèctrica. Doncs bé, la revolució principal de l'EV6 la vam trobar en el seu moment en les lletres "EV", que identifiquen la gamma de vehicles exclusivament elèctrics del fabricant coreà. Una gamma que, per cert, poc després va rebre un nou integrant: l'EV9.

Però només cal veure que l'EV6 és un crossover de disseny futurista i dimensions considerables i l'EV9 un veritable cotxe de luxe de gairebé 90.000 euros per adonar-se que l'estratègia de Kia fins ara era la de posicionar a escala global els seus cotxes zero emissions per, ara que han passat uns quants anys, llançar al mercat un SUV compacte elèctric amb el qual conquerir el mercat. I aquest cotxe ja té nom i cognoms: es diu Kia EV3 i arriba en forma de SUV de 4,3 metres de longitud amb un disseny molt futurista.

El disseny de l'EV3 segueix l'estil dels seus germans elèctrics i es mostra molt futurista

Un EV9 en miniatura

Kia ha portat un pas més enllà el llenguatge de disseny "Opposites United" de l'EV6 o l'EV9 per donar vida a l'EV3, que presenta tot un seguit de línies rectes i musculoses que el fan aparèixer com un cotxe realment atractiu. Com és habitual, a la part frontal les òptiques LED estan situades als extrems i integren els llums diürns, que s'estenen pel capó i per les minimalistes entrades d'aire davanteres. Si el mirem de costat ens crida l'atenció el mateix detall de disseny que en el cas de l'EV9: els curiosos passos de roda.

Si aquest element ja és normalment força cridaner en la majoria de SUV, en el cas de l'EV3 encara ho és més gràcies a les seves formes geomètriques, que, a més, tenen continuïtat tant a les llandes com a la resta d'elements laterals. I de fet també es poden percebre aquestes línies a la part posterior, on destaquen uns pilots en vertical situats als extrems i que es fusionen amb el pilar C.

A l'interior el quadre de comandaments està protagonitzat per tres pantalles unides entre si

Si fem una ullada a l'interior veurem que la disposició general del quadre de comandaments és molt similar a la de la resta de models elèctrics de Kia, però amb alguns canvis i actualitzacions destacables. Aquí es manté la configuració de tres pantalles unides entre si de gairebé 30 polzades (12,3" per a la instrumentació, 5" per al sistema de climatització i 12,3" per al monitor central), però amb un volant que estrena nou disseny i accessos directes a assistents a la conducció o al sistema multimèdia i d'infoentreteniment.

Pel que fa a l'habitabilitat, Kia anuncia que el nou EV3 disposa d'un maleter davanter de 25 litres i un de posterior de 460, una xifra realment sorprenent si tenim en compte que estem davant d'un cotxe elèctric de tan sols 4,3 metres de longitud, però que s'explica pel fet de fer servir la nova plataforma modular elèctrica global (E-GMP) de Kia i Hyundai.

El maleter posterior és de 460 litres, als quals cal sumar-hi 25 addicionals del maleter davanter

Fins a 600 quilòmetres d'autonomia per a la versió Long Range

El Kia EV3 normal equipa una bateria de 58,3 kWh que va lligada a un motor elèctric de 150 kW (201 CV) i 283 Nm de parell, el mateix propulsor que equipa la versió Long Range d'autonomia estesa que, com es pot intuir, equipa una bateria de més capacitat. Concretament, estem parlant de 81,4 kWh, xifra que permet a l'EV3 homologar una autonomia de fins a 600 quilòmetres gràcies, en part, a un coeficient aerodinàmic de tan sols 0,26.

Això sí, a diferència dels seus germans coreans de Kia i Hyundai, el nou EV3 no equiparà l'arquitectura de 800 volts, sinó que es conformarà amb l'esquema de 400. Això es tradueix en un temps de recàrrega superior al d'altres vehicles elèctrics nous: a un màxim de 128 kW de potència, serà possible passar del 0% al 80% en 31 minuts. Tot plegat, evidentment, amb una autonomia que en condicions reals de circulació podrà arribar als 500 quilòmetres per a la versió de bateria superior i que en el millor dels casos arribarà als 400 en la versió de bateria petita.

Kia assegura que es podrà passar del 0% al 80% de bateria en 31 minuts

Si ens centrem en el preu del Kia EV3, la marca encara no ha anunciat les tarifes oficialment, però és de preveure que situï entre els 30.000 i els 35.000 euros, aproximadament. El que sí que sabem és que la intenció de Kia és que el seu nou SUV elèctric arribi als concessionaris a finals d'aquest mateix 2024.

stats