Kia renova l'EV6 amb un nou disseny i una bateria de més capacitat
L'actual bateria de 77 kWh deixa pas a una de 84, que es pot carregar del 10% al 80% en tan sols 18 minuts
Fa unes setmanes teníem l'ocasió de provar a l'Ara Motor l'espectacular Kia EV6 GT, el Kia més potent de la història amb 585 CV. Doncs bé, la marca coreana no para de sorprendre el públic i ara ha presentat la renovació estètica, tecnològica i mecànica del que en el seu moment va ser el primer vehicle elèctric de la divisió EV, el Kia EV6. No es tracta d'una renovació completa del vehicle, sinó de la clàssica actualització (o restyling), que arriba aproximadament a la meitat de la vida comercial del model.
Només cal fer una ullada a les imatges que ha publicat Kia per veure que el nou EV6 té un disseny frontal clarament renovat i que beu directament de les línies mestres que han anticipat models com el Kia EV9 o el prototip EV3. Tot plegat amb la intenció d'entrar al top 10 de vehicles elèctrics més venuts del país, ja que l'any 2023 es va situar com a tretzè amb un total de 1.140 unitats matriculades.
Frontal nou, però mateixa estètica general
El que més crida l'atenció del Kia EV6 2024 és que ara les òptiques modifiquen completament el seu disseny i adopten la signatura lumínica de la resta de models de la gamma EV. Així, ara no es concentra tot a una única franja sinó que els fars són més dinàmics i s'integren millor amb el para-xocs. Per la seva banda, la vista lateral gairebé no canvia: manté la mateixa cintura elevada i línia ascendent inferior que el model actual. El que sí que resulta completament nou és el disseny de les llandes, que poden ser d'entre 19 i 20 polzades.
Pel que fa a l'interior del Kia EV6 2024, aquí novament la distribució general de l'habitacle és la mateixa, però amb nombrosos detalls degudament renovats. Per exemple, el volant és completament nou i integra diversos comandaments físics, mentre que la pantalla panoràmica que es fusiona entre instrumentació digital i monitor central també és nova.
I precisament és a través d'aquesta pantalla des d'on podrem veure la majoria de les novetats referents a l'equipament multimèdia, que arriben de la mà de noves funcions connectades, actualitzacions OTA i un navegador amb realitat augmentada, així com un nou lector d'empremtes digitals, un retrovisor central digital i un actualitzat head-up display.
Nova bateria de més capacitat
Quan parlem d'un vehicle elèctric el més important és conèixer quina bateria equipa i quina autonomia ofereix. Doncs bé, el nou Kia EV6 2024 elimina la bateria de 77 kWh que equipava fins ara (la de més capacitat) i n'instal·la una d'ions de liti de 84 kWh, amb la qual és de preveure que augmenti notablement l'autonomia màxima homologada. I ho posem en condicional perquè actualment les dades que ha presentat la marca corresponen al mercat coreà, on registra una autonomia de 494 quilòmetres (19 més que amb la bateria antiga). Amb tot, caldrà veure quina xifra homologa Kia amb el cicle WLTP.
El nou EV6 estarà disponible amb tracció posterior i un únic motor de 228 CV i 350 Nm de parell, així com amb tracció total mitjançant dos propulsors de 325 CV i 605 Nm. Tot plegat, evidentment, a l'espera que també es renovi la versió GT de 585 CV. Pel que fa al temps de càrrega, Kia anuncia que mitjançant un carregador ràpid de 350 kW en corrent continu el nou EV6 podrà passar del 10% al 80% en 18 minuts.