Hyundai vol conquerir el sector energètic gràcies a l’hidrogen
La marca coreana presenta un projecte que vol consolidar Hyundai com un nou subministrador de solucions de subministrament energètic de zero emissions
Segurament tots els barcelonins i barcelonines de més de vint anys recorden la gran apagada de llum que va deixar més de 350.000 habitatges de Barcelona i l'Hospitalet sense electricitat durant quatre dies el mes de juliol del 2007. Aquella incidència massiva no es va resoldre del tot fins dos mesos després, i es va convertir en l'avaria més coneguda dels últims anys a la capital catalana. Amb tot, aquell episodi no és un cas aïllat, ja que des d'aleshores diversos sectors de la ciutat i d'altres poblacions del país han patit nombrosos talls de subministrament elèctric.
Els enginyers del fabricant automobilístic Hyundai creuen haver trobat una possibilitat per als seus sistemes de subministrament i emmagatzematge energètic aprofitant la tecnologia desenvolupada amb la pila d’hidrogen que ja fan servir per al seu camió Xcient i el SUV Hyundai Nexo, gràcies a un acord de col·laboració amb l’empresa suïssa GRZ Technologies, especialitzada en solucions energètiques aprofitant l’hidrogen.
La idea de GRZ Technologies i Hyundai és crear un sistema de subministrament energètic estacionari que generaria electricitat en les hores punta per auxiliar les necessitats energètiques derivades d’un pic de demanda, o per abastir punts que pateixin la caiguda o tall de subministrament elèctric a causa d’una avaria com la que va patir Barcelona el juliol del 2007.
A més, el projecte presentat també inclou noves possibilitats de subministrament energètic gràcies a nous generadors mòbils d’hidrogen que facilitarien la seva implementació immediata sobre el territori sense haver de crear una infraestructura elèctrica d’alta tensió.
Hyundai i Toyota són els dos fabricants que de moment més han apostat per la pila de combustible d’hidrogen per a un nou horitzó sense tanta dependència del petroli, i aquest projecte (així com d'altres que també ha encetat la companyia japonesa) reforça la idea que aquests fabricants volen convertir-se, a més, en subministradors de diversos sistemes de mobilitat intel·ligent i diversificar la seva oferta amb nous sistemes de subministrament energètic.