Ford Focus ST Edition, amb més grapa que mai
Ford Performance, la divisió encarregada dels vehicles més prestacionals de la marca de l’oval, millora el Focus ST amb una nova edició posada a punt a Nürburgring

El Focus ST és un dels millors compactes esportius del mercat. Sí, és un cotxe de tracció davantera, i sí, és possible que en algun moment de la seva vida comercial aparegui un nou Focus RS de 350 CV i tracció integral que el millori, però de moment el nou Focus ST Edition és la versió més divertida, esportiva i prestacional de l’actual generació del compacte nord-americà.
Aquesta versió inclou una posada a punt específica, realitzada a Nürburgring, que millora la tracció i l'agilitat de la versió anterior. D’entrada, és uns 10 mil·límetres més baix que un Focus ST estàndard gràcies a la nova suspensió i el paquet d’amortidors signat per KW, que opcionalment pot rebaixar fins a 20 mil·límetres la carrosseria del vehicle en funció de quin nivell de duresa i alçada escull el conductor entre els 12 nivells de què disposa.
Encara hi ha més, ja que la versió Focus ST Edition també incorpora unes noves llandes forjades de 19 polzades, més lleugeres que les de sèrie i que es poden associar a neumàtics Michelin Pilot Sport 4S o Pirelli P Zero Corsa.
Sota el capó hi amaga un motor 2.3 EcoBoost de quatre cilindres –ja conegut pels seguidors de la marca, perquè el feia servir l’anterior Focus RS– que ofereix 280 CV i 420 Nm de parell associat a un canvi manual (sí, manual!) de sis relacions. Tot i ser un cotxe de tracció davantera, els enginyers de Ford Performance han treballat força el repartiment de pes del vehicle i també hi han inclòs un nou diferencial electrònic de desplaçament limitat eLSD que permet enviar tot el parell a la roda amb millor tracció per estabilitzar el vehicle i generar adherència.
Gràcies a tot aquest arsenal mecànic i de posada a punt específica, el nou Focus ST Edition promet accelerar de 0 a 100 km/h en només 5,7 segons. Per acabar, Ford ha anunciat que el preu d’aquest model serà de 41.900 euros a Alemanya, però d’entrada no té pensat enviar-ne cap unitat al mercat espanyol (tot i que aquesta qüestió acabarà depenent de la demanda final del producte).