Motor Notícies cotxes

Tesla afronta un nou embolic judicial per la suposada manipulació dels comptaquilòmetres

Un grup de clients californians de Tesla presenten una demanda conjunta per la suposada manipulació del comptaquilòmetres dels seus vehicles

Musk anima les empreses a utilitzar més Twitter i Tesla bat rècords
01/05/2025
2 min

Tesla afronta un nou maldecap judicial, en aquest cas per la suposada manipulació dels comptaquilòmetres dels seus vehicles. Un grup de clients de la marca establerts a Califòrnia han presentat una demanda judicial pel suposat augment anormal del quilometratge dels seus vehicles, tal com apunta un reportatge del mitjà nord-americà The Street.

Malauradament, les manipulacions fraudulentes del comptaquilòmetres no són una raresa en el món dels vehicles utilitzats, ja que en alguns casos els venedors de vehicles de segona mà resten quilòmetres als cotxes en venda per augmentar-ne el valor, en una pràctica totalment reprovable i sancionable des del punt de vista legal. En aquest sentit, és del tot xocant i surrealista que un fabricant manipuli el comptaquilòmetres dels seus cotxes, tal com asseguren els clients que han interposat la demanda davant de la justícia californiana. L’explicació està en el suposat interès de Tesla per avançar la caducitat de la garantia dels seus cotxes i evitar així que el fabricant hagi de respondre davant qualsevol possible avaria o incidència.

Els cotxes de Tesla ofereixen una garantia total de 4 anys o fins que el cotxe arribi als 80.000 quilòmetres, una dada homologable a la d’altres grans fabricants. El sistema que fan servir la majoria dels vehicles per comptar els quilòmetres recorreguts és pràcticament igual per a tots els fabricants, mitjançant un sensor situat a la roda o al diferencial que registra el moviment de rotació de les rodes i les converteix en un valor mètric numèric. Aquest sistema ha evolucionat poc en els últims 30 o 40 anys, més enllà de la digitalització i l’aparició de sensors electrònics més moderns que prescindeixen de les connexions per cablejat dels models d’inicis de segle.

Els clients de Tesla que han interposat la demanda contra la marca asseguren que aquesta fa servir un sistema diferent del de la resta de fabricants, basat en un algoritme predictiu que avalua el consum d’energia i estil de conducció per generar els quilòmetres recorreguts pel cotxe en els seus trajectes. Segons apunten diversos demandants, els cotxes de Tesla registraven uns 100 quilòmetres de desplaçament en recorreguts registrats entre dos punts que diverses eines de geolocalització GPS independents i vehicles d’altres marques registren en uns 90 quilòmetres.  

stats