Mobilitat sostenible
Ara Motor

eTSI: el motor amb el qual Volkswagen vol enterrar el dièsel

La nova generació del Golf estrena el nou motor estrella dels de la Baixa Saxònia

eTSI: el motor amb el qual Volkswagen vol enterrar el dièsel / VOLKSWAGEN Zoom

La vuitena generació del Golf és la que incorpora més novetats tecnològiques respecte a la generació precedent des de la seva aparició l’any 1974. Potser forçat pel cas del Dieselgate, el nou Golf incorpora per primer cop unes noves mecàniques anomenades eTSI que volen convertir-se en una alternativa real en consum i prestacions als motors dièsel, fins no fa gaire l’opció preferida dels conductors europeus.

Els nous motors eTSI són motors gasolina maridats amb un sistema ‘mild hybrid’ o microhíbrida de 48 V que millora les emissions i les xifres de consum de carburant. A més, aquest sistema de microhibridació permet que aquests motors puguin rebre l’etiqueta ecològica ECO de la DGT i circular pel centre de les ciutats sense por a les restriccions a la circulació dels vehicles més contaminants.

El nou Golf utilitzarà tres versions del motor eTSI associant el sistema elèctric de 48 V als motors 1.0 i 1.5 TSI, amb potències compreses entre els 110 i els 150 CV. Segons explica Volkswagen, el sistema de 48 V millora un 10% l’eficiència d’aquests motors, ja que assisteix el motor de combustió en la gestió dels aparells elèctrics –tals com el climatitzador, navegador o sistema d’àudio– sense haver de recórrer a l’energia proporcionada pel motor de combustió.

L’alternador reversible del nou Golf assumeix tasques que alliberen potència i energia al motor tèrmic que obté índexs de consum i emissions inferiors –calculen fins a un 15% menys de CO2– i també s’encarrega d’arrencar el motor tèrmic i l’ajuda en les acceleracions o demandes immediates de parell, però, a diferència d’un híbrid convencional com el Toyota Corolla, el seu gran rival del segment, mai podria impulsar el cotxe en un mode totalment elèctric.

El sistema ‘mild hybrid’ també es podria associar a un motor dièsel (cosa que per exemple fa Kia amb el seu Sportage), però Volkswagen ha descartat aquesta possibilitat. Així doncs, els sistemes microhíbrids del nou Golf només s’associen a motors de gasolina de tres o quatre cilindres i a un canvi de marxes automàtic DSG de set relacions i doble embragatge.