Novetats
Ferran Vital

Nou Volkswagen Golf: vella recepta amb nous ingredients

Finalment Volkswagen ha presentat la vuitena generació del Golf, un cotxe estèticament continuista però més ecològic i tecnològic que mai

Nou Volkswagen Golf: vella recepta amb nous ingredients / VOLKSWAGEN Zoom

Una de les gràcies del Golf és que és un cotxe que es reconeix a primer cop d’ull. La clau de la seva popularitat és el seu aspecte, i aquest és un actiu que coneixen molt bé a Volkswagen. Per què arriscar-se amb dissenys radicals i atrevits si ja funciona la recepta de sempre, capaç d’haver venut més de 35 milions d’unitats dels de la seva aparició l’any 1974?

Amb tot, la vuitena generació del Golf presenta alguns canvis estètics substancials respecte a l’anterior generació. Els nou fars davanters amb tecnologia led són més estilitzats, prims i estirats, i convergeixen sobre una calandra més fina i un llavi inferior que sobresurt, cosa que emfatitza l’aire esportiu del cotxe.

Nou Golf Zoom

Nou Golf

Les nervadures laterals, la cintura elevada i la forma del capó sí que són fàcils de reconèixer a primer cop d’ull, i fan que la vista lateral o de tres quarts esdevingui familiar fins i tot en el moment de la seva presentació.

La vista lateral ens resulta familiar Zoom

La vista lateral ens resulta familiar

En la zona posterior el nou Golf només destaca pels nous grups òptics posteriors, similars als que utilitza actualment el T-Roc. De fet, m’atreveixo a dir que la vista posterior ha canviat ben poc des de la cinquena generació del Golf, apareguda fa ja més de quinze anys.

Potser una de les novetats estètiques més destacables és el fet que, per primer cop en la seva història, el Golf no disposarà de carrosseries de tres portes, ja que fins i tot els models GTI, GTE o R només es podran adquirir amb carrosseria de cinc portes.

Vista posterior nou Golf Zoom

Vista posterior nou Golf

A Volkswagen ja no s’amaguen i admeten sense cap problema que el seu cotxe és continuista: de fet, els esforços en innovació i disseny de la marca estan ara focalitzats en el flamant ID 3, el primer elèctric de la marca.

Nous ingredients

Però atrevir-se a afirmar que aquesta vuitena generació és antiquada seria una greu irresponsabilitat, ja que el Golf MkVIII (aquest és el seu codi intern) representa el salt tecnològic més important en la història de la marca.

Golf 2020 Zoom

Golf 2020

Aquesta vuitena generació incorpora tres versions mild hybrid o semihíbrides que mariden motor de gasolina 1.0 TSI de tres cilindres amb un sistema de 48V que permet millorar les xifres de consum i emissions, i passar els controls mediambientals per circular en qualsevol de les grans ciutats europees. Aquestes versions oferiran potències de 110, 130 i 150 CV de potència, i només es podran associar a un canvi automàtic DSG i plataforma de tracció davantera.

Per primer cop el Golf serà microhíbrid o 'mild hybrid', tot i que manté versions dièsel i gasolina convencionals

A banda de les versions mild hybrid, també hi haurà una versió híbrida endollable o PHEV del GTE que maridarà motor gasolina 1.4 TSI i propulsor elèctric amb una potència de 240 o 250 CV, amb unes bateries de 13 kWh, el doble de potents que les d’aquesta versió de la generació precedent.

Nou Golf Zoom

Nou Golf

A banda del motor 1.0 TSI de tres cilindres esmentat, la gamma mecànica del nou Golf també incorpora un motor 1.5 TFSI de quatre cilindres i el motor dièsel 2.0 TDI, que es podran associar a canvis manuals o automàtics.

En aquesta vuitena generació desapareix la versió elèctrica e-Golf, ja que amb l’arribada del nou ID 3 la versió elèctrica del compacte alemany havia perdut el sentit i la raó de ser, però manté les mecàniques de gas natural comprimit o GNC, una de les grans apostes del grup Volkswagen.

Un interior tecnològic

El nou Golf també evoluciona el disseny dels seus interiors amb un nou panell totalment digitalitzat i una gran pantalla central tàctil. El seu sistema d’infoentreteniment MIB3 respon a ordres gestuals i de veu, gràcies a la compatibilitat amb el sistema Amazon Alexa, i està permanentment connectat a la xarxa mitjançant el sistema eSIM, que permet escoltar emissores en streaming, rebre informació del trànsit en temps real o fins i tot encarregar compres en alguna de les populars plataformes online.

Opcionalment el nou Golf també pot disposar d’un sistema head-up display, mentre que la major part dels comandaments han sigut redissenyats i ubicats seguint criteris d’ergonomia i racionalitat, i donen més sensació d'amplitud al seu interior.

Interiors nou Golf Zoom

Interiors nou Golf

A banda de tot l’arsenal tecnològic i de seguretat del nou Golf, Volkswagen ha volgut incidir en el fet que aquesta vuitena generació del Golf es converteix en el primer cotxe europeu que incorpora el sistema Car2X, un nou protocol comunitari que pretén connectar els vehicles que circulen amb la resta de vehicles i les mateixes infraestructures per les quals circulen mitjançant el 4G o el 5G i intercanviant informacions rellevants del trànsit o la climatologia a temps real, o informant d’incidències o accidents amb prou antelació.

El nou Golf arribarà al nostre mercat a inicis de l’any vinent, i les versions GTI, GTE i GTD arribaran al llarg del 2020. Per la seva banda, la versió R (que podria arribar als 400 CV) mai arribaria al mercat abans del 2021.