Després d'haver venut 10.000 vehicles en un any, Omoda i Jaecoo presenten quatre nous models
El primer dels nous models de les marques xineses serà l'Omoda 9 SHS, un SUV híbrid endollable amb gairebé 600 CV i més de 1.000 km d'autonomia
L'ofensiva de les marques xineses al nostre mercat no té aturador. Ara fa aproximadament un any, el 22 de febrer del 2024, es presentava oficialment la marca Omoda, un fabricant xinès que s'estrenava amb la comercialització de l'Omoda 5. Es tractava d'un cotxe realment important per a Catalunya perquè es va començar a fabricar a la planta de Nissan de Barcelona, juntament amb altres com els vehicles de la renascuda marca Ebro o el Jaecoo 7, que va arribar al mercat una mica més tard (el 17 de setembre).
Des d'aquell moment el creixement d'Omoda i Jaecoo ha estat imparable, amb resultats de vendes extraordinaris i una gamma de productes cada cop més àmplia. Per aconseguir-ho han apostat per una fórmula que acostuma a donar bons resultats: d'una banda, el producte es fabrica aquí (o com a mínim una part, ja que actualment a la Zona Franca s'acaben d'acoblar vehicles que arriben parcialment muntats des de la Xina). D'altra, els preus dels vehicles son competitius i, a més, no només aposten per motoritzacions únicament elèctriques sinó que ofereixen diverses alternatives de combustió. I finalment, disposen d'una xarxa comercial que supera els 70 centres a tot el país.
Més de 10.000 unitats venudes amb tan sols dos models a la gamma
Omoda es va estrenar amb el model 5 i Jaecoo va fer el mateix amb el 7. Si bé és cert que de tots dos existeixen dues versions diferents (l'Omoda 5 es pot escollir amb motor de combustió o 100% elèctric i el Jaecoo 7 pot ser de benzina o híbrid endollable), és força destacable que en aproximadament un any i amb una gamma tan reduïda a data de febrer de 2025 s'hagin superat les 10.000 unitats venudes.
Però el que més hauria de fer patir la resta de marques (especialment les europees, que sovint sembla que estiguin mirant la pel·lícula com a espectadors i no com a protagonistes) és que l'ofensiva de les marques xineses passa per oferir molts més models en pocs anys. Ja hem vist el que ha fet BYD en poc temps, presentant d'inici models com els Tang, HAN o Atto 3 i ràpidament ampliant la seva gamma amb productes com l'híbrid endollable Seal U DM-i o el petit Atto 2.
Doncs bé, la idea d'Omoda i Jaecoo (i també d'Ebro) és la de presentar quatre nous models al llarg dels propers anys. Jaecoo oferirà el tot camí compacte 5 i el SUV de luxe 8, mentre que Omoda estrenarà el 7 i ja ha presentat el 9. I aquest darrer model, que es va poder veure per primer cop al nostre país en una presentació conjunta que van organitzar fa unes jornades les dues marques, té una carta de presentació realment atractiva.
Omoda 9 SHS: híbrid endollable amb gairebé 600 CV i més de 1.000 km d'autonomia
Sota el nom d'Omoda 9 SHS (Super Hybrid System), la marca xinesa ha presentat un nou SUV, però en aquesta ocasió pertanyent al segment D amb 4,77 metres de longitud. Es tracta d'un cotxe que no només destaca pel seu disseny modern i pel seu caràcter de vehicle prèmium (però a un preu que serà molt inferior al que ens ve al cap quan pensem en cotxes prèmium), sinó que també ho fa per la seva mecànica revolucionària.
L'Omoda 9 SHS és un híbrid endollable que barreja un motor tèrmic i tres elèctrics per generar una potència conjunta de 596 CV i un parell motor màxim de 915 Nm. Amb una bateria fabricada per CATL de 34,46 kWh de capacitat, ofereix una autonomia elèctrica de 145 quilòmetres, aconseguint un xifra conjunta (sumant la part del motor tèrmic) de 1.100 quilòmetres. I amb un desplegament mecànic tan potent, no sobta que les prestacions d'aquest cotxe siguin imponents: accelera de 0 a 100 km/h en 4,9 segons i, a més, homologa un consum de tan sols 1,7 litres i obté l'etiqueta 0.
Pel que fa a la part elèctrica, la bateria admet recàrregues de fins a 70 kW en corrent continu, passant del 30 al 80% en 25 minuts, una xifra prou competitiva per a tractar-se d'un híbrid endollable, i no d'un 100% elèctric. El preu? Encara no ha estat confirmat per la marca, però s'especula amb una quantitat propera als 45.000 euros. Sigui com sigui, està clar que l'ofensiva automobilística xinesa no té cap tipus d'aturador.