Novetats cotxes

Així és el nou BYD Seal U DM-i, el primer híbrid endollable que la marca xinesa ven a Europa

La versió d'accés registra una autonomia combinada superior als 1.000 quilòmetres i té un preu sense descomptes de 38.500 euros

3 min
Així és el nou BYD Seal U DM-i, el primer híbrid endollable que la marca xinesa ven a Europa

De la marca xinesa BYD hem parlat en diverses ocasions, per exemple quan ara fa una mica més d'un any van presentar a Europa tres models elèctrics de cop (els BYD Atto 3, Tang i Han) o quan fa pocs mesos van llançar el nou SUV elèctric Seal U. I malgrat a aquest llistat de models calgui sumar-hi encara d'altres com el Dolphin o el Seal, en tots aquests casos estem parlant de vehicles 100% elèctrics que potser en altres països aconsegueixen gran un èxit comercial, però que al nostre país encara no registren un número de matriculacions destacable.

Doncs bé, per tractar d'augmentar les vendes i arribar a tots els clients que se senten atrets pels vehicles de la marca però no s'atreveixen encara a fer el pas definitiu cap a la mobilitat 100% elèctrica, BYD acaba de presentar la versió DM-i del seu SUV del segment D Seal U. I és que sota el cognom "Dual Mode Intelligent" s'amaga el primer vehicle que el fabricant asiàtic ven a Europa amb un motor de combustió, una fita realment destacable que pot (o hauria de) començar a generar certa preocupació en els fabricants europeus de vehicles més consolidats.

El nou BYD Seal U DM-i arriba amb una triple combinació mecànica

Fins a tres tipus de combinacions mecàniques i autonomies

No entrarem a valorar aspectes com el disseny, l'equipament o la distribució interior del BYD Seal U DM-i perquè son exactament idèntics als del Seal U normal, que ja vam repassar en profunditat en la notícia de presentació del model. Però el que sí val la pena destacar és l'oferta mecànica que BYD proposa pel seu primer PHEV a Europa, ja que han optat per fins a tres combinacions mecàniques diferents.

La primera, anomenada Boost, combina un motor gasolina atmosfèric d'1.5 litres i 98 CV amb un altre elèctric de 197, que treballant de manera conjunta son capaços de generar una potència de 218 CV que s'envien exclusivament a l'eix davanter. Aquesta versió incorpora una bateria de 18,3 kWh que li permet homologar una bateria d'uns 80 quilòmetres. Per la seva banda la segona, anomenada Comfort, equipa el mateix conjunt mecànic però augmenta la capacitat de la bateria fins als 26,6 kWh, de manera que l'autonomia elèctrica arriba fins als 125 quilòmetres. Sens dubte, aquesta és la versió més equilibrada de la gamma i la més recomanable per a tots aquells que puguin realitzar els seus desplaçaments quotidians amb aquesta autonomia.

Per primer cop a Europa és possible comprar un BYD amb motor de combustió

En tercer lloc hi trobem la versió Design, la més potent de totes en incorporar un motor gasolina de 131 CV i dos motors elèctrics, un de 204 CV situat a l'eix davanter i un altre de 163 CV situat al posterior. La potència conjunta d'aquest model és de 324 CV i el parell de 550 Nm, i tot plegat es reparteix entre les quatre rodes. A més, la seva bateria de 18,3 kWh li permet homologar una autonomia elèctrica de 70 quilòmetres.

Un híbrid endollable per menys de 40.000 euros

Un altre aspecte destacable d'aquest nou BYD Seal U DM-i és el seu preu, que tot i que no sigui baix (malauradament avui en dia ja gairebé cap cotxe té un preu baix) no és pas desorbitat si tenim en compte el que d'altres marques demanen pels seus híbrids endollables. I és que el fabricant xinès ha establert una tarifa de 38.500 euros per a la versió Boost, de 40.500 per al model Confort i de 45.500 per al Design. I el que encara és més atractiu: aquests preus no inclouen cap tipus de descompte promocional.

La versió d'accés Boost té un preu de 38.500 euros sense descomptes promocionals

Sens dubte, cap dels seus rivals directes es troben en disposició d'oferir un preu tan competitiu. Si els comparem per mida similar (el BYD Seal U DM-i té una longitud de 4,79 metres) ens trobem amb el Kia Sorento (més de 50.000 euros), o el Range Rover Velar (més de 80.000 euros), però és que fins i tot en comparació amb models més petits encara hi surt guanyant. l'Skoda Kodiaq híbrid endollable més econòmic té un preu de 50.000 euros i el Mazda CX-60 PHEV més barat no baixa dels 52.000. Sens dubte, un cotxe que pot revolucionar el mercat en el seu segment.

stats