Cotxes elèctrics
Motor Novetats 09/11/2021

Dacia Spring, l’elèctric assequible que ja ha desbancat el Tesla Model 3

És un totcamí que costa 9.900 euros i que ha sigut el cotxe elèctric més venut al mercat espanyol durant el mes d’octubre

2 min
Dacia Spring, el primer totcamí elèctric ‘low cost’

Sembla que Dacia l’ha encertat de ple amb el nou Spring, un totcamí elèctric urbà que costa només 9.905 euros i que durant el mes d’octubre, tres mesos després del seu debut, s’ha convertit en el cotxe elèctric més venut a Espanya, per davant del Tesla Model 3, un cotxe que costa quatre vegades més que el popular SUV elèctric que la marca romanesa fabrica a la Xina.

Ara bé, el preu del Dacia Spring es deu a les ajudes públiques del pla Moves III, les aportacions del fabricant i els descomptes subjectes a finançament. El preu del totcamí assequible de Dacia sense totes aquestes ajudes és de 18.615 euros per a les versions d’accés, i de 20.115 euros per a la versió Confort Plus, amb més equipament.

Cal recordar que el Dacia Spring és un vehicle amb una potència i autonomia moderades, però que esdevenen ideals en un ús urbà. Així doncs, les bateries de 27,4 kWh de capacitat i el motor de 33 kW (equivalent a 44 CV convencionals) li permeten oferir uns 230 quilòmetres d’autonomia en cicle WTLP i més de 300 quilòmetres en cicles urbans. Encara n'hi ha més: el Dacia Spring té una velocitat punta de 125 km/h i pot accelerar de 0 a 100 en només 19 segons.

Segons les xifres publicades per Anfac (Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions), el Dacia Spring va matricular 261 unitats durant el passat mes d’octubre, superant el Kia e-Niro, que va matricular 240 unitats. El podi de cotxes elèctrics més venuts a Espanya el va tancar el Fiat 500e, amb 145 unitats matriculades. El lideratge del Dacia Spring, que només porta al nostre mercat tres mesos, es basa en el seu preu assequible, que ha atret molts compradors del canal particular. De fet, el Dacia Spring porta venuts 657 vehicles en tres mesos, i si segueix la progressió actual podria acabar l’any en segona posició del rànquing de més venuts, només superat pel Tesla Model 3 (que curiosament només ha venut 17 unitats durant el mes d’octubre).

Embranzida elèctrica a Catalunya

Pel que fa al mercat català, les matriculacions de vehicles elèctrics van créixer un 57% respecte a l’any anterior, amb 1.099 unitats venudes durant el mes d’octubre. En l’acumulat de l’any, Catalunya continua en registres positius, amb un espectacular creixement del 94% interanual i 7.871 unitats venudes.

Per províncies, Barcelona lidera les matriculacions de vehicles elèctrics amb 853 unitats durant el mes d’octubre, seguida de Girona amb 105 unitats, Tarragona amb 90 i Lleida amb 51 vehicles elèctrics nous matriculats durant el mes d’octubre.

stats