Motor Novetats 09/06/2022

Cupra UrbanRebel, tot un parricidi en format elèctric

3 min
Cupra UrbanRebel

Ja fa algun temps que sabem que al Seat Ibiza li queden quatre dies comptats. En concret, el primer pas cap a la seva desaparició ja l’ha donat amb la presentació del Cupra UrbanRebel, el prototip del nou cotxe elèctric i urbà que es fabricarà a Martorell a partir del 2025 i que serà el seu substitut en un nou format més modern i de zero emissions. Si Cupra substituirà Seat en un futur no massa llunyà, el flamant UrbanRebel –que possiblement es dirà Cupra Raval en la versió de producció definitiva, tal com sembla confirmar el fet de presentar el model amb fotos a la plaça dels Àngels– serà el fill i substitut generacional del clàssic Seat Ibiza, que desapareixerà a l'acabar la generació present.

Cupra UrbanRebel
Cupra UrbanRebel

Anem a pams, però. El Cupra UrbanRebel es va presentar fa uns quants mesos a Munic, però ara ha començat a explicar alguns dels seus detalls tècnics, tecnològics i modulars. D’entrada el model ha perdut l’aleró i els faldons laterals per esdevenir un cotxe més estàndard, més convencional, però sense perdre l'atractiu i mantenint un disseny prou espectacular, que serà el que faci servir el model de producció definitiu. El prototip definitiu fa 4.036 mm de llarg, 1.975 d’ample i 1.576 d’alt, amb una alçada lliure respecte al terra de 218 mm, cosa que el converteix en un vehicle relativament petit però amb prou presència, i amb una carrosseria contundent caracteritzada per les formes geomètriques afilades, jocs de volums als panells de les portes, un logo que s’il·luminarà automàticament al circular i una línia de cintura elevada. En definitiva, un cotxe amb caràcter i personalitat, que possiblement arribarà bé al gran públic.

Cupra UrbanRebel
Cupra UrbanRebel

Arribar al gran públic. Precisament aquest és l’objectiu i leitmotiv de la marca Cupra, que ha basat el seu creixement en un model, el Formentor, que agrada a tothom i que ha superat les perspectives inicials. Cupra és la marca del grup Volkswagen amb una mitjana d’edat més jove, i això és un petit tresor en els temps que corren. Cupra agrada als joves (entenent per joves els menors de 50 o 55 anys), una generació que es va fer gran jugant a videoconsoles, màquines recreatives i als primers ordinadors durant els anys 80 i 90. En un clar gest cap a aquest grup d’edat Cupra ha dissenyat uns interiors fantàstics, que recorden els d’una videoconsola o màquina recreativa pel disseny dels comandaments integrats al volant i al quadre d’instruments, amb uns interiors elaborats amb materials reciclats i biodegradables amb impressores 3D que busquen minimitzar-ne l'impacte i petjada ambiental. Veurem si la versió de producció definitiva que es començarà a fabricar a Martorell el 2025 disposa d’aquests elements de disseny.

Detall interiors
Detall interiors

Per acabar, Cupra ha confirmat que aquesta versió més definitiva de l’UrbanRebel arribarà als 226 CV de potència (tot i que en teoria hi haurà versions d’accés menys potents), serà capaç d’accelerar de 0 a 100 en 6,9 segons i oferir autonomies de 440 quilòmetres. Unes xifres molt prometedores que caldrà veure si s’acaben consolidant en les versions de producció que veurem en poc més de dos anys i mig. I de tots els models de Cupra presents i futurs (Formentor, Born i Tavascan) el futur UrbanRebel o Raval serà el més important, ja que ocuparà l’espai històric de l’Ibiza però amb una nova fórmula més sostenible i probablement més cara. I és que si fins ara el Seat Ibiza era un model popular, amb versions d’accés per sota dels 20.000 euros, el nou Cupra UrbanRebel o Cupra Raval ben segur que situarà el preu de les seves versions d’accés sensiblement per sobre d’aquest preu, mentre que les versions més prestacionals s’enfilaran per sobre dels 31.000 euros.

stats