Cotxe elèctric
Motor Novetats 01/09/2021

Cupra UrbanRebel, l’avantsala del primer elèctric fabricat a Martorell

Cupra presenta el prototip del seu futur vehicle urbà elèctric, un cotxe que es fabricarà a partir del 2025 i tindrà un marcat accent urbà i esportiu

2 min
Cupra UrbanRebel

Ja fa alguns mesos que sabem que la planta de Martorell vol fabricar els petits cotxes elèctrics del grup Volkswagen, i que pel full de ruta dels del Baix Llobregat hi passa un primer model elèctric i urbà, de la mida d’un Ibiza (que possiblement desapareixerà quan acabi l’actual generació tal com el coneixem fins ara), que primer es comercialitzarà sota la marca Cupra, la que actualment pot aportar més valor afegit i marge comercial.

El que no esperàvem és que el primer esborrany o prototip del nou vehicle elèctric urbà de Cupra es presentaria aquest mateix mes, i encara menys que ho faria sota una estètica radical i esportiva que vol deixar clares les intencions de la marca. El Cupra UrbanRebel –aquest és el nom del prototip– és un cotxe que, com el seu nom indica, vol mantenir la flama de l’esportivitat i la força de la joventut de la marca sense renunciar a unes mides compactes, ideals per moure’s per entorns urbans.

Cupra UrbanRebel
Cupra UrbanRebel
Cupra UrbanRebel

Pel que fa al prototip pròpiament dit, cal destacar que el Cupra UrbanRebel és un cotxe elèctric amb carrosseria de tres portes i una fisonomia espectacular, on destaquen un gran aleró amb llums led integrats, passos de roda eixamplats, un splitter davanter molt radical i un gran treball aerodinàmic. No cal dir que aquest és un concept car, un primer esborrany o prototip del model final, que de ben segur no portarà de sèrie cap d’aquests elements tan esportius, i probablement tampoc farà servir carrosseries de tres portes com les d’aquest UrbanRebel.

Un model molt polític

De moment només sabem que el Cupra UrbanRebel serà una realitat l’any 2025, i que aprofitarà la nova plataforma de vehicles elèctrics urbans del grup Volkswagen anomenada MEB Entry i que va començar a desenvolupar Seat. Amb el nou UrbanRebel els de Martorell volen fer-se valer dins del grup i reclamar l’atenció de Wolfsburg en la decisió final d’adjudicar la línia de producció dels cotxes elèctrics petits del grup. Tot i que amb el prototip les opcions dels del Baix Llobregat creixen exponencialment dins del conglomerat Volkswagen, encara caldrà esperar algun temps per conèixer la decisió final. En altres paraules, i resumint tot l’embolic: aquest Cupra UrbanRebel es fabricarà i serà el substitut de l’actual Ibiza, però el que està en joc és la decisió d’on ha d’anar la línia de fabricació, tant d'aquest vehicle com de la resta de petits elèctrics del grup.

Els futurs elèctrics urbans del grup Volkswagen que facin servir la plataforma MEB Entry es posicionaran en l’esglaó d’accés del grup, i l’objectiu és que es puguin comercialitzar les versions d’accés per un preu inferior o igual als 20.000 euros, un fet que de ben segur impulsaria les vendes de vehicles elèctrics al país i democratitzaria l’accés als cotxes de zero emissions.

stats