Cupra fabricarà el Tavascan a la Xina
El totcamí d'estil cupè de la marca catalana es produirà a la fàbrica xinesa d'Hefei, malgrat no estigui prevista la seva comercialització al país asiàtic
Barcelona ha sigut la ciutat que ha vist néixer el Cupra Tavascan, però malauradament no serà el lloc on es produirà en sèrie. El segon cotxe elèctric de la marca catalana, que arribarà al nostre mercat l'any 2024 en forma de totcamí d'estil cupè, completarà una gamma a la qual també s'hi sumarà el Terramar (un SUV del segment C que substituirà l'Ateca) i un cotxe urbà elèctric basat en el prototip Urban Rebel.
Però que el Tavascan hagi estat dissenyat i desenvolupat a Catalunya no vol dir que la seva producció passi necessàriament per Martorell. El Grup Volkswagen ha confirmat que el nou model de la marca esportiva es produirà a les instal·lacions que té a la ciutat d'Hefei, a la Xina, juntament amb altres models elèctrics del fabricant alemany que fan servir la plataforma MEB. L'objectiu d'aquesta mesura és tractar de reduir tant com sigui possible els costos de fabricació per tal de poder ajustar el preu final del producte.
Des de la planta xinesa el Tavascan (juntament amb altres models elèctrics) s'exportarà a Europa, convertint la fàbrica d'Hefei no només en un dels principals centres de fabricació de vehicles elèctrics de la companyia, sinó també en el seu centre d'exportació principal del país asiàtic. I és que cal tenir en compte que la d'Hefei és una de les poques fàbriques del grup que disposen de la capacitat i la tecnologia adequades per poder produir tant el Tavascan com la resta de models elèctrics que arribaran properament, especialment mentre no arribi l'adaptació completa de les fàbriques europees.
Produït a la Xina no vol dir comercialitzat a la Xina
El Cupra Tavascan està cridat a ser tot un èxit a Europa, especialment gràcies al seu plantejament SUV 100% elèctric de tipus crossover. Però curiosament serà un cotxe fabricat a la Xina que no es vendrà al país asiàtic, ja que allà el Grup Volkswagen no té previst de moment implementar-se amb Cupra. Així, el Tavascan viatjarà sempre de la Xina cap als països on sí estigui a la venda, entre els quals s'inclouen els europeus, Israel, Nova Zelanda, Austràlia, Singapur i Turquia.
Així doncs, Martorell es quedarà sense fabricar el Cupra Tavascan però afortunadament té confirmada la producció, a partir de l'any 2025, dels cotxes elèctrics urbans de Volkswagen, Cupra i Skoda que facin servir la plataforma per a vehicles elèctrics petits anomenada Small BEV.