Motor Cotxes elèctrics

Confirmat: el Tavascan serà el segon cotxe elèctric de Cupra

Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra, anuncia que el model serà una realitat el 2024

Tavascan
22/03/2021
2 min

Quan el vam conèixer al Saló de Frankfurt del 2019 ens va deixar a tots bocabadats. El Tavascan era un prototip conceptual d’un vehicle elèctric amb un disseny molt passional, creat a Barcelona i pensat per elevar la marca al nivell següent. Tot i que el seu futur sempre s'havia qüestionat, finalment el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha anunciat que el Tavascan serà una realitat el 2024, just a temps per convertir-se en el segon model elèctric de la marca, aprofitant la presentació dels resultats del 2020.

I és que el primer model elèctric de Cupra serà el Born, que arribarà aquest mateix 2021, orientat a un públic més generalista que no pas el Tavascan, un model més passional que farà servir la mateixa plataforma MEB del grup Volkswagen que incorporaran els seus cosins elèctrics Skoda Enyaq i Volkswagen ID.4. Per tant, també tindrà unes prestacions i un preu superiors als del Born.

El que Cupra no ha confirmat és el lloc on fabricarà el Tavascan. De moment, la planta de Martorell té poques números, perquè el centre del Baix Llobregat fabricarà els cotxes elèctrics del grup Volkswagen de caràcter urbà (el futur substitut elèctric de l’Ibiza o l'Arona, que arribarà el 2025), però no sembla ser l’espai escollit per la direcció de la marca alemanya per situar-hi una línia de producció de cotxes elèctrics mitjans i grans, com el cas del Tavascan.

De fet, el destí final de la producció del nou Tavascan podria fins i tot ser a la Xina, gràcies a un acord de joint venture entre el grup Volkswagen i el gegant automobilístic xinès JAC Motors, que ha rebut una inversió de 2.000 milions d’euros dels alemanys per assegurar-se una part important del mercat de cotxes elèctrics xinesos, on JAC és líder destacat. Aquest moviment tindria força sentit si finalment el Tavascan comparteix elements mecànics i tecnològics amb el SUV cupè de Volkswagen, anomenat ID.4, que ja es fabrica a la Xina per a aquell mercat gràcies a l'acord de col·laboració, i que manté costos de producció prou competitius per exportar-lo a la resta del món.

Detalls prototip Tavascan
Detalls prototip Tavascan

El prototip presentat ara fa dos anys mostrava un SUV esportiu o cupè –CUV, com en diuen a Martorell– amb tracció integral i 225 kW de potència total combinada dels seus dos motors elèctrics (equivalent a 306 CV), però caldrà veure quina serà la configuració mecànica del model de producció definitiu. De la mateixa manera, encara és una incògnita saber si el Tavascan de producció continuarà utilitzant el paquet de bateries de 77 kWh de capacitat, que li permetria tenir una autonomia teòrica de 450 quilòmetres.

Sigui com sigui, el Tavascan vol ser un pas més en l'estratègia d'electrificació de la marca, que també ha anunciat que espera que el 50% de les vendes d'aquest any del seu primer model, el Formentor, siguin de les versions PHEV o híbrides endollables.

stats