Cotxe elèctric

Els cotxes elèctrics urbans de Skoda, Volkswagen i Cupra es fabricaran a Martorell

El CEO del grup Volkswagen, Herbert Diess, confirma que els models urbans de zero emissions del grup es faran a la planta catalana

2 min
Herbert Diess, CEO del grup Volkswagen

Tot i que ja era un secret del domini públic, el CEO del grup Volkswagen, l’alemany Herbert Diess, va confirmar ahir durant la seva visita a la que serà la nova fàbrica de bateries del grup a la ciutat valenciana de Sagunt que el seu grup automobilístic fabricarà els vehicles petits, urbans i accessibles de les marques Skoda, Volkswagen i Cupra a la planta de Martorell, aprofitant que els tres models faran servir la mateixa plataforma, les mateixes bateries, les mateixes mecàniques i la mateixa tecnologia.

El nou trident elèctric no seria cap gran novetat dins del grup industrial alemany, ja que substituiria l’actual, format pels Volkswagen e-Up!, Skoda Citigo i Seat Mii Electric, però utilitzant una nova plataforma més moderna i evolucionada anomenada MEB Entry i que deriva de la que ara fan servir models com els Skoda Enyaq i els Volkswagen ID.3, per exemple. A diferència dels models actuals, però, els elèctrics de Cupra, Skoda i Volkswagen seran més aspiracionals i complets, tot i que l’evolució del preu del liti i el fet de compartir plataformes i inversions hauria de permetre que els models d’accés de cada cotxe s'estableixin al voltant dels 20.000 euros. De fet, el vehicle elèctric urbà de Cupra molt possiblement serà el successor del Seat Ibiza que hem conegut fins ara, i algunes informacions apunten que es podria anomenar Cupra Raval.

Segons va afirmar el mateix Diess, “l’objectiu d’aquesta decisió és facilitar la transició als cotxes elèctrics a les noves generacions de conductors”, i va apuntar que l’entrada en producció dels tres nous models elèctrics serà l’any 2025. A més, aquesta estratègia elèctrica vindrà reforçada per la nova planta de bateries de Sagunt, que generarà uns 3.000 llocs de treball directes i que hauria de funcionar a ple rendiment l’any 2026. 

La planta de bateries de Sagunt tindrà una capacitat productiva anual d’uns 40 GWh i ocuparà una superfície d’unes 200 hectàrees, molt ben comunicades gràcies a la seva proximitat a les principals autovies i autopistes de l’Estat (AP-7 i A-23), al port de Sagunt i a la línia de ferrocarril que uneix el País Valencià amb Catalunya i la resta del continent, i que ha de permetre enllaçar amb facilitat la planta amb les fàbriques de Martorell i Landaben (Navarra), on és possible que Volkswagen també fabriqui vehicles elèctrics de tipus totcamí o crossover. El grup alemany ha anunciat una inversió total d’uns 10.000 milions d’euros per posar en funcionament la primera planta de bateries de liti de l’estat espanyol, i que, segons apunta Volkswagen, funcionarà amb electricitat obtinguda íntegrament de fonts renovables, com a part del seu compromís per esdevenir un fabricant amb un impacte ambiental de zero emissions de carboni en la seva activitat econòmica.

stats