Cupra Barcelona, Cupra Begur, Cupra Embat i Cupra Tramuntana: els últims noms comercials catalans que Seat ha patentat
Els del Baix Llobregat registren diversos noms comercials vinculats amb Catalunya que podrien servir per batejar els futurs models de la marca

Cupra segueix avançant en el seu full de ruta per consolidar la marca aspiracional del Baix Llobregat amb nous models. Després d’haver batejat alguns dels seus últims cotxes amb els noms Tavascan, Terramar, Formentor, Raval o Born, i d’haver fet servir el nom Tarraco per a un SUV familiar que Seat ha deixat de fabricar ara fa poc, el passat 6 de maig els de Martorell van registrar diversos noms comercials a l’oficina de propietat intel·lectual de la Unió Europea (EUIPO) vinculats amb Catalunya, així com altres noms que fan referència a diverses localitats de l’estat espanyol.
Seat SA, matriu de Seat i Cupra, ha registrat les marques comercials Cupra Barcelona, Cupra Begur i Cupra Tramuntana, a banda del mot català Embat. En la relació de noms registrats aquest mes de maig no deixa de ser sorprenent que els del Baix Llobregat també hagin registrat diversos noms relacionats amb les Illes Canàries, com Famara, Tindaya o Tagoro, així com l’aparició de la patent comercial Cupra Madrid com un nom comercial més. Alguns d’aquests noms, com ara Cupra Barcelona o Cupra Madrid, poden fer referència a espais comercials que la marca vol assegurar més que no pas a nous models, i algunes fonts internes asseguren que a hores d’ara els noms de Tindaya, Tagoro o Begur són els que més consens generen per donar nom a futurs models de la marca.
El fet que la matriu Seat SA hagi registrat aquests noms comercials fent servir el nom de Cupra i no pas el de Seat també és força significatiu en relació al futur de la marca aspiracional, que sembla destinada a seguir rebent els nous models comercials del grup en detriment de la clàssica Seat. Amb tot, cal no oblidar que en el passat Seat i Cupra han registrat noms comercials que finalment no han fet servir però sobre els quals encara mantenen els drets, com ara Cupra Alborán, Seat Mínima o Seat Burbuja, tots ells registrats entre els anys 2018 i 2022 i que mai han estat escollits per donar nom a un model del grup. L’any 2023 Seat SA també va registrar el nom Mundaka –sense especificar si per a Seat o per a Cupra–, que es va convertir en un altre dels noms comercials mai utilitzats per la marca.
Entre els noms que poden tenir més sentit dins de l’estratègia comercial de Cupra, convé destacar el de Tramuntana, que fa referència al vent que caracteritza l’Empordà però també que té vinculació amb el Cupra Formentor, anomenat així pel cap situat al final de la serra de Tramuntana, al nord de l’illa de Mallorca. Per contra, no sembla coherent batejar un model amb el nom de Cupra Barcelona, sobretot tenint en compte que la marca ja fa servir comercialment dos barris de la capital catalana com són el Born i el Raval. El nom de Cupra Begur sembla a hores d’ara una opció poc probable, per bé que els noms de Tavascan o Terramar no semblaven els més ben posicionats i finalment van ser escollits. Per últim, alguns mitjans apunten precisament que el fet que els darrers SUV esportius de Cupra comencin per la lletra T (Tavascan i Terramar), i el fet de no haver explorat mai noms canaris, poden donar cert avantatge als noms Tindaya i Tagoro en la cursa per batejar els nous models de Cupra.