Esportius
Ara Motor

Nou BMW M5, un coet sobre rodes

La marca bavaresa presenta l’actualització estètica i tecnològica del seu icònic M5, potser un dels millors esportius mai fabricats pels de Munic

Nou BMW M5, un coet sobre rodes / BMW Zoom

Pocs dies després de presentar el restyling de l’actual Sèrie 5, a BMW ara li tocava el torn al desitjat M5, el primer model M a utilitzar un mode de tracció integral i que es va presentar ara tot just fa tres anys.

D’entrada cal dir que el nou M5 no estrena cap millora mecànica important. De fet, utilitza el mateix bloc motor de gasolina V8 TwinTurbo 4.4, que ofereix 600 o 625 CV de potència (en funció de si el model és Competition o no) i 750 Nm de parell associat a una caixa de canvis M Steptronic de vuit relacions i al sistema de tracció integral xDrive. Amb aquesta potència, el BMW M5 passa de 0 a 100 en poc més de 3 segons i arriba a una velocitat punta limitada electrònicament de 250 km/h, que arriben als 305 km/h en el cas d’incorporar el paquet opcional M Driver’s Package.

BMW M5 2021 Zoom

BMW M5 2021 / BMW

Però tot i que la mecànica segueix inalterada, els enginyers responsables del departament esportiu BMW Motorsport han fet millores significatives a nivell de xassís que aporten més rigidesa i estabilitat al conjunt. A més, aquest M5 incorpora nous amortidors electrònics que permeten regular la duresa per oferir un confort de marxa superior al del model actual, més sec que aquesta nova versió.

Més tecnològic

Estèticament, aquest M5 2021 presenta lleus retocs a la calandra, amb els característics ronyons de la marca bavaresa més marcats que mai, entrades d’aire sobredimensionades, fars led més estilitzats que aporten un punt d’agressivitat i modernitat al conjunt, proteccions laterals i de baixos redissenyades, noves llandes heretades de l’actual M8 de fins a 20 polzades i un nou disseny més estilitzat de les cues d’escapament.

BMW M5 2021 Zoom

BMW M5 2021 / BMW

Pel que fa als interiors, cal destacar una noval pantalla central tàctil de 12,3 polzades, molt més gran que l’anterior, i un nou disseny més racional i ergonòmic dels comandaments de la consola central, un cop més inspirats en el disseny ergonòmic de l’actual M8.

Interior BMW M5 2021 Zoom

Interior BMW M5 2021 / BMW

El nou M5 Competition també incorpora un nou mode de conducció anomenat Track i que s’orienta a un ús intensiu en el circuit, que prepara la gestió electrònica del motor i la transmissió per extreure'n el màxim potencial i apaga la ràdio i la pantalla central per evitar cap mena de distracció al conductor.

Detall seients M5 Zoom

Detall seients M5 / BMW

Per acabar, cal destacar que el flamant M5 2021, que arribarà al mercat l’any vinent, incorpora tot l’arsenal tecnològic i de seguretat que estrena el restyling del nou Sèrie 5, com ara el sistema Parking Assistant, que permet maniobrar o circular marxa enrere de manera autònoma, un nou quadre d’instruments digital amb el sistema BMW Live Cockpit Professional, amb un nou sistema operatiu més ràpid i modern, i una nova clau digital que permet obrir i tancar el cotxe des del telèfon mòbil, entre altres.