Motor Novetats

Ja tenim aquí el nou BMW M5, una bèstia amb cor de cavaller

BMW presenta les fotos i les xifres de la nova creació de la seva divisió Motorsport

Ja tenim aquí el nou BMW M5, una bèstia amb cor de cavaller
Ferran Vital
22/08/2017
3 min

BMW ja ha presentat oficialment el nou M5, la versió més radical de la seva berlina familiar. Tal com ja us vam explicar, el nou M5 estrena -per primer cop en la història dels models preparats per a la divisió BMW Motorsport- un sistema de tracció integral anomenat xDrive, que fa que el cotxe sigui més segur, eficaç i estable en qualsevol situació meteorològica.

Vista posterior M5

Val a dir que el nou M5 disposa d'un botó per seleccionar quin mode de tracció desitgem en cada moment: 4WD, 4WD Sport o 2WD, que envia el parell a les rodes posteriors i que, associat al mode MDM, tot apagant les ajudes electròniques (DSC Off) i gràcies al diferencial posterior fan que aquest M5 es converteixi en una màquina salvatge de derrapar.

Podem enviar tota la potència a les rodes posteriors

Pel que fa a la mecànica del nou M5, el cotxe utilitzarà un motor V8 amb dos turbos, tal com us vam avançar en exclusiva fa alguns mesos. El poderós motor ofereix una potència de 610 CV i 750 Nm de parell disponible a partir de les 1.800 rpm, cosa que fa que el motor sigui extraordinàriament elàstic i ple de potència en qualsevol rang de revolucions. La gestió del motor s'encarrega a un canvi automàtic Steptronic de vuit velocitats, ja que no hi haurà la possibilitat d’adquirir el nou M5 amb un canvi manual.

Motor V8 del nou M5

Gràcies a la seva poderosa mecànica, el nou model pot accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 3,3 segons, i de 0 a 200 km/h en 11,1 segons, i té una velocitat màxima de 305 km/h, cosa que converteix aquest model en un excel·lent cotxe per fer tandes en un circuit, si el propietari ho desitja. I és que la divisió esportiva de BMW ha posat a punt el nou M5 al traçat de Nürburgring, la gran catedral de l’automobilisme europeu.

Vista lateral M5

A més, aquesta sisena generació incorpora una suspensió triangular inspirada en les de competició amb elements cinemàtics, pinces de fre de sis pistons (opcionalment es poden adquirir llandes carbonoceràmiques, dinou quilos més lleugeres) i llandes de dinou polzades, per afavorir el dinamisme del conjunt, que tot i incorporar un sistema de tracció integral, és més lleuger que el seu predecessor, ja que homologa un pes de 1.930 quilos a la bàscula.

Tot i les millores, l'M5 pesa menys: 1930 quilos

Els interiors del nou M5 disposaran d'entapissats de cuir de sèrie i seients esportius de tipus 'bàquet' per al conductor i l'acompanyant, i comptaran amb tot l'arsenal tecnològic de la sèrie 5, que ja vam poder provar i que ens va encisar moltíssim.

Interiors M5

Aquest nou model arribarà al mercat durant la primavera del 2018, tot i que n'hi haurà una primera edició (batejada com a M5 First Edition) limitada a 400 unitats amb un sobrepreu d’uns 20.000 euros, preu que, tot i no estar confirmat, ens atrevim a situar al voltant dels 130.000 euros.

stats