Esportius
Ara Motor

BMW M8 Competition, un esportiu bipolar

La marca bavaresa presenta el seu cupè esportiu de 625 CV, un cotxe amb unes prestacions d’infart

BMW M8 Competition, un esportiu bipolar / BMW Zoom

Superlatiu. Amb aquest adjectiu podem definir el nou BMW M8 Competition, un model especial que hereta els coneixements i els reglatges de l'M5 Competition per oferir el cupè esportiu definitiu.

BMW M8 Competition Zoom

BMW M8 Competition / BMW

El nou M8 Competition no és un model gaire diferent dels Sèrie 8 estàndard. De fet, només els para-xocs sobredimensionats i les quatre cues d’escapament denoten el seu caràcter i la seva naturalesa esportiva. Però sota el capó el nou M8 Competition hereta el motor de vuit cilindres en V (o V8, si ho preferiu) biturbo que ja fa servir l’actual M5 Competition i que ofereix uns espectaculars 625 CV i 750 Nm de parell, que permeten que aquest model acceleri de 0 a 100 en només 3,2 segons.

BMW M8 Competition Zoom

BMW M8 Competition / BMW

Però tot i que les xifres semblin dir el contrari, el nou M8 Competition no vol ser un esportiu. O, com a mínim, no només vol ser un esportiu. En realitat aquest model és un gran turisme amb unes prestacions d’infart i uns acabats de luxe que prioritza la comoditat per sobre de les capacitats esportives del cotxe.

Detall cues escapament Zoom

Detall cues escapament / BMW

Amb tot, aquest M8 Competition no deixa de ser un model desenvolupat i posat a punt pel departament BMW Motorsport, que n’ha modificat reglatges importants, de manera que el model té un nou sistema de suspensions més dur, unes noves barres estabilitzadores i un xassís més rígid que permeten unes prestacions dinàmiques immillorables.

Detall llandes i calandra Zoom

Detall llandes i calandra / BMW

Fa poc BMW va decidir que els seus models més esportius també disposarien del sistema de tracció integral xDrive, i el nou M8 Competition utilitza aquest sistema que envia més parell a les rodes posteriors per beneficiar-ne el rendiment dinàmic gràcies al diferencial actiu M, que envia més parell a la roda que més en necessita en funció dels requeriments de tracció en cada moment. Amb tot, els més puristes també poden desconnectar el sistema de tracció integral i les ajudes electròniques d’estabilitat i tracció per enviar els 625 CV del cotxe directament a l’eix posterior.

Interior BMW M8 Competition Zoom

Interior BMW M8 Competition / BMW

A més a més, el nou M8 Competition marida el seu motor V8 amb un canvi automàtic Steptronic de vuit relacions amb convertidor de parell capaç de convertir el bavarès en un autèntic cas bipolar: capaç d’oferir confort i consums terrenals –no direm que estalviadors– o convertir-se en una bèstia ferotge amb ganes d’empassar-se l’asfalt. A aquesta personalitat bipolar hi ajuden els diversos modes i ajustaments disponibles que modifiquen la resposta de motor, direcció i suspensió anomenats Efficient, Sport i Sport+.