ITV
Ara Motor

Les ITV no controlaran les emissions de NOx dels cotxes afectats pel Dieselgate

Els nous protocols de les ITV no controlaran les emissions dels cotxes afectats pel Dieselgate

Les ciutats alemanyes podran prohibir la circulació dels cotxes dièsel / ARA.CAT Zoom

El 20 de maig vinent entra en vigor el nou protocol d’actuació de les ITV amb alguns canvis substancials com la possibilitat de connectar els cotxes posteriors al 2006 amb un ordinador gràcies al sistema de diagnòstic OBD o que els terminis per matricular un cotxe com a clàssic (que eximeix del pagament d’alguns impostos) passaran dels 25 anys actuals als 30.

Però més enllà dels canvis estipulats existia certa preocupació per saber com afectaria la nova legislació de les ITV als cotxes amb motors dièsel EA189 del grup Volkswagen afectats pel cas del frau de les emissions, comercialitzats entre els anys 2009 i 2015.

El nou protocol, marcat per la nova normativa europea, eximeix a les ITV del control de les emissions de NOx (gasos perjudicials pels humans) i centra els seus esforços en les emissions de CO2, deixant de banda les emissions perjudicials dels motors dièsel.

De moment, les ITV seguiran mesurant el nivell d’emissions de diòxid de carboni mitjançant un sensor al tub d’escapament (i mitjançant la connexió OBD als cotxes que en disposin) però no mesuraran les emissions de NOx dels cotxes dièsel fins que la normativa comunitària els hi exigeixi formalment.