Saló de BCN: la il·lusió s'instal·la a Montjuïc
RENAULT TWIZY F1
Novetat mundial. Un concept que fusiona la tecnologia de la Fórmula 1 amb la dels vehicles elèctrics fabricats en sèrie. Ple de detalls com rodes llises, pontons, alerons, difusor... Diuen que arriba als 100 CV gràcies al KERS que porta, un recuperador de frenada que multiplica per sis la potència del motor elèctric original.
AUDI A3 SEDAN
Novetat europea. Una altra realitat que comença la comercialització en paral·lel al llançament a Barcelona. Aquesta nova versió de la carrosseria de l'A3 ofereix un maleter de 425 litres i molt espai als seients del darrere. D'entrada el venen amb un motor dièsel i dos de gasolina, unes opcions que s'aniran ampliant pròximament.
VW UP! ELÈCTRIC
Novetat mundial. No és una especulació estètica, sinó el primer model en sèrie de la marca de Wolfsburg completament elèctric. En mitja hora pot recarregar un 80% de l'energia que necessita per cobrir una autonomia de 150 km. Porta un motor de 82 CV, té capacitat per a 4 places i el començaran a vendre a la tardor a Alemanya.
RANGE ROVER SPORT
Primícia continental. Aquest SUV de luxe va treure el cap al Saló de Nova York. Ara entra a Europa a través de la mostra catalana. Un vehicle amb molta tecnologia, enorme refinament, i una exclusivitat inapropiada per als temps en què l'ostentació ha deixat d'estar de moda. Quant pot gastar el motor V8 de 5 litres i 510 cavalls?
SEAT LEÓN SC
Fet aquí. No podia mostrar-se de cara al públic a cap lloc millor que a casa. És el primer compacte de tres portes que fabrica la marca catalana en els seixanta anys d'història que té. És l'estrella del pavelló que Seat munta, com cada any, al costat de la Font Màgica. Un punt de pas obligatori per a tots els visitants.
MERCEDES GLA
Novetat europea. Al Saló de Xangai van voler enganyar els visitants locals. Però no cola. De moment només és un prototip, una altra entelèquia. Fa goig, i està molt bé veure un cotxe tan sofisticat que difícilment acabarem comprant. I no únicament perquè no tinguem diners, sinó perquè ja veurem si l'arriben a produir en sèrie.
NISSAN NOTE
Primícia local. Ja el vam veure a Ginebra, però ara serà una de les estrelles d'un altre estand espectacular al Saló. L'altra gran marca establerta a Catalunya, Nissan, ha muntat una estructura impressionant a la plaça de l'Univers que acollirà, entre d'altres, aquest monovolum petit, suficient per lluitar al segment B.
NISSAN JUKE
Revisió local. Ja el coneixíem, però ara es presenta amb la motorització 1.5 dCi, que ha estat novament revisada. Aquest propulsor l'han evolucionat al centre tècnic de la marca a la Zona Franca. Gasta menys (4,2 l) i contamina menys (109 g/CO) que la generació anterior. Un cotxe lògic, racional, adequat al moment.