AHonda no paren de treballar a la recerca de la pedra filosofal, del Sant Grial que els permeti reeixir en el moment més delicat de la història del mercat motociclista mundial. Ja no es venen motos grosses, els escúters acaparen les transaccions i cal trobar nous camins. Fa poc van crear la nissaga de les NC700 i ara, en una línia semblant, apareix tota una família basada en la CBR 500, que inclou aquesta CB 500 X i també la CB 500 F. La versió X és la més polivalent de totes perquè té un plantejament que apunta al trail . Tot i que és una moto orientada a l'asfalt, bàsicament, el seu disseny ens permet alguna utilització off road , sobretot per pistes no gaire trencades.
D'aquesta moto destaca la posició de conducció, còmoda i elevada, amb un manillar molt ample, que permet portar-la relaxadament. El fabricant japonès creu que aquesta moto és per a usuaris que vénen dels escúters i que volen créixer , però també per a motoristes amb experiència que, cansats de vehicles més radicals, busquen més tranquil·litat, però sense renunciar a prestacions puntuals i, sobretot, a la millor tecnologia del moment, com és el cas.
La CB 500 X té una autonomia de gairebé 500 quilòmetres, la podem portar amb el carnet A2 i equipa l'ABS de sèrie, cosa que confirma la magnífica obsessió d'Honda per la seguretat dels seus productes i consumidors.
FITXA TÈCNICA
PREU: 5.949 euros
MOTOR: 4 temps, 2 cilindres, 471 cc, 47 CV
CANVI: 6 velocitats
XASSÍS: diamant, d'acer
TRANSMISSIÓ: per cadena
FRENS: disc davant i darrere
PES: 196 kg
ALÇADA SEIENT: 810 mm
DIPÒSIT: 17,3 litres