Restomod
Motor  /  Història 21/06/2022

Prodrive P25, un ‘restomod’ espectacular

Els preparadors britànics presenten una versió especial d’homenatge que fa renéixer el mític Subaru Impreza 22B del WRC

2 min
Prodrive P25 1

El Subaru Impreza 22B va ser el gran referent de tota una generació de joves aficionats al motor als anys 90. El blau elèctric característic de l’Impreza del Mundial de ral·lis, el carisma del campió escocès Colin McRae i les prestacions del model japonès van ajudar a convertir-lo en un cotxe èpic, llegendari.

De fet, Subaru només va fabricar 424 unitats homologades del 22B, fet que va convertir aquest Impreza d’altes prestacions i carrosseria de dues portes en un autèntic unicorn. Els anglesos de Prodrive van ser els preparadors i els assistents de Subaru al WRC entre els anys 1990 i 2008, i actualment segueixen fent vehicles de competició, com ara els bòlids del Dakar dels quals ja hem parlat en alguna ocasió .

Enguany es compleixen 25 anys de la presentació de l’Impreza 22B i la seva carrosseria de dues portes que va guanyar el WRC de l’any 1997, i per celebrar-ho els anglesos de Prodrive han decidit ressuscitar el mite en versió contemporània . El resultat, un restomod anomenat P25 (en honor al 25è aniversari) del qual només fabricarà 25 unitats i que farà servir un motor bòxer 2.5 fabricat per Subaru.

Prodrive P25.

Tot i que el P25 fa servir un motor bòxer de Subaru, Prodrive l’ha millorat i l'ha modificat amb un nou turbo Garrett de competició, un nou intercooler, ha millorat l’arbre de lleves, ha polit les bieles i els pistons i hi ha acoblat una nova cua o tub d’escapament signat per Akrapovic que eleva la potència del P25 fins a més de 400 CV. Amb aquesta potència, el Prodrive P25 pot accelerar de 0 a 100 en 3,5 segons i assolir un parell de 600 Nm.

Evidentment, aquest monstre fa servir un esquema de tracció integral a les quatre rodes i un canvi manual de sis relacions amb lleves integrades al volant, i una motricitat fantàstica gràcies a un diferencial actiu central i dos diferencials de desplaçament limitat més sobre cada eix. També fa servir frens de disc ventilat de 380 mm amb pinces de sis pistons, llandes de 19 polzades i neumàtics Bridgestone Potenza 235/35 a les quatre rodes.

Però el més sorprenent del nou P25 és la seva lleugeresa. I és que el bòlid de Prodrive pesa només 1.200 quilos, gràcies a l’ús massiu de materials lleugers com l’alumini o la fibra de carboni als retrovisors, el sostre, el capó o els panells de les portes, entre altres.

Prodrive P25.

Amb tot, aquest llistat d’extres i millores, ja podeu imaginar que cadascuna de les 25 unitats del P25 no seran barates. Prodrive ha anunciat que les 25 unitats es fabricaran de manera manual i artesanal a les seves instal·lacions de Banbury, al nord d’Oxford, i que els clients que vulguin una unitat del P25 hauran de pagar 535.000 euros més IVA. Un preu realment elevat però que no serà obstacle per convertir el P25 en un dels cotxes més desitjats de l’any.

stats