Motor Cotxes clàssics

El Lancia 037 torna a la vida en edició limitada

Una ‘start-up’ italiana ressuscita el mític Lancia 037 amb una edició limitada de 37 unitats i una potència de 512 CV

Kimera Automobili EVO37
21/07/2021
3 min

El Lancia 037 és un dels models més mítics de la marca italiana. Ras i curt, el Lancia 037 va ser un dels cotxes de ral·li amb més èxit i més recordats dels anys bojos del Grup B del mundial de ral·lis, i fins i tot va guanyar un campionat de constructors el 1983, així com diverses proves puntuables per als campionats dels anys 1983 i 1984 gràcies als pilots de Lancia Walter Röhrl (Alemanya) i Markku Alén (Finlàndia).

El seu llegat és tan gran que una start-up italiana anomenada Kimera Automotive ha presentat una versió moderna del 037 amb el permís de Lancia. De fet, aquest restomod del Lancia 037 s’ha desenvolupat sota la supervisió de Claudio Lombardi, Vittorio Roberti i Sergio Limone, tots ells antics enginyers a Lancia, i la posada a punt final ha estat responsabilitat del pilot dues vegades campió del món Miki Biasion.

EVO37.
EVO37.

Aquest restomod, anomenat EVO37, manté una estètica fidel al model original, però introduint diversos elements moderns, com ara els llums led o les llandes de 18 polzades a l’eix davanter i de 19 polzades al posterior. La carrosseria d’aquest 037 modern està feta de fibra de carboni, a diferència del model original, que feia servir una carrosseria de fibra de vidre. El xassís, la transmissió i el bastidor també respecten el model original, però amb un esquema més modern que permet millorar la rigidesa torsional o el repartiment de pes respecte al model original.

EVO37.
EVO37.

Però el cor de tot bon cotxe italià és el seu motor. Si el model original oferia 280 CV de potència, el model modern arriba als 512 CV i 550 Nm de parell, mantenint l’esquema de tracció posterior, posició central i associat a una caixa de canvis de cinc relacions. El nou motor gasolina és un bloc d’alumini de quatre cilindres en línia que marida compressor i turbo per oferir la màxima potència possible.

Detall motor i xassís tubular.
Detall motor i xassís tubular.

Gràcies a l’ús massiu de la fibra de carboni i altres elements lleugers com l’alumini, aquest EVO37 homologarà un pes al voltant dels 1.000 quilos, de manera que pot ser fins i tot més lleuger que el model original. Això sí, el restomod de Kimera fa servir uns moderns frens Brembo perforats i ventilats i una suspensió esportiva signada per Öhlins.

Finalment, aquesta reinterpretació del mite de Lancia serà presentat en públic durant el Festival of Speed a Goodwood (Regne Unit), que se celebrarà entre el 8 i el 11 de juliol. Kimera només en fabricarà 37 unitats numerades que tindran un preu de 480.000 euros cadascuna i que es començaran a entregar després de l’estiu.

stats