Cotxes clàssics
Motor  /  Història 25/07/2021

Alfa Romeo 147, la joia dels 20 anys

L’any 2001 el 147 va guanyar el premi que l'acreditava com a millor Cotxe de l’Any a Europa. Es convertia així en l'últim Alfa Romeo que ho va fer i en un autèntic èxit de vendes

6 min
Alfa Romeo 147

Quan Alfa Romeo va presentar el seu 147, ara fa vint anys, va revolucionar el segment dels cotxes compactes del segment C, fins aleshores dominat amb mà de ferro pel Volkswagen Golf. Aquell compacte italià de tall esportiu i elegant, que es convertiria en un autèntic èxit de vendes, va ser l'últim gran encert comercial de la marca llombarda i en un model essencial per al futur dels de Milà.

Alfa Romeo 147.

I és que l’Alfa Romeo 147 era tot un cotxe guanyador des del primer moment. Dissenyat per Walter da Silva i Wolfgang Egger, el popular compacte italià aviat va guanyar-se el cor dels compradors més joves i passionals del mercat. La seva estètica, que segons la marca s’inspirava en models clàssics com els 6C dels anys 30 o el llegendari Giulia original dels 60, conjugava a la perfecció diversos elements estètics que el feien diferent i atractiu. El capó allargat, una caiguda del pilar C, la carrosseria de tres portes o de cinc amb les manetes amagades a la carrosseria, una calandra prominent que dialogava amb les dues entrades d’aire inferiors, els passos de roda marcats, una cintura elevada i una nervadura lateral que li aportaven dinamisme i esportivitat el convertien en un cotxe realment encisador.

Però el millor d’aquell 147 era el seu comportament esportiu i el plaer de conducció (piacere de giuda, que en deien els italians). Construït sobre la plataforma del 156 -un altre dels grans encerts de la història d’Alfa Romeo- el cotxe destacava per una suspensió davantera de doble triangle (una solució heretada dels models de competició que ben pocs models fan servir avui), una direcció molt directe i comunicativa, un bon compromís entre rigidesa torsional, pas per corba i acceleració i un tacte general sorprenentment dinàmic i àgil. A més, el 147 va incorporar elements de seguretat de sèrie com ara sis airbags, control de tracció i d’estabilitat, control de creuer i alguns elements d’equipament propis de cotxes d’alt nivell encara avui, 20 anys després, com ara pantalla multifunció amb navegador GPS, equip de so BOSE o connectivitat Bluetooth amb els dispositius mòbils.

Detall de l'esquema de suspensions.
Motor.