Seat 1200 Sport: un cotxe català amb nom de pirata
El primer coupé purament nacional que es va fabricar aquí després de la guerra va ser el Seat 1200 Sport, conegut pel malnom de Bocanegra per la peça que coronava el morro d’aquest cotxe, i que era d’aquest color
Seat ja havia fet un esportiu de dues portes força trencador anys abans amb la creació del 850 Coupé, que partia d’un projecte de Fiat. Però el primer coupé purament nacional que es va fabricar aquí després de la guerra va ser el Seat 1200 Sport, conegut pel malnom de Bocanegra per la peça que coronava el morro d’aquest cotxe, i que era d’aquest color.
Concebut per l’empresa egarenca Inducar -una evolució de l’antiga Carrosseries Costa-, i sota les directrius d’Antoni Amat i dels enginyers Franco Ambrosini i Gunter Ostrach i l’estilista Aldo Sessano, es va fer aquest cotxe que partia de la plataforma d’un Seat 127 i el motor d’un 124, de 1.200 cc, lleugerament modificat pel preparador madrileny Ddauto.
Seat va presentar el Bocanegra el 1975, i va mantenir el cotxe en producció durant cinc anys, amb dues versions diferents.
El 1200 Sport va ser un cotxe singular, probablement avançat al temps i a les demandes del mercat del moment. Avui alguns dels plantejaments d’aquest cotxe tenen molta vigència, fins al punt que el 2008 es va crear una edició especial de l’Ibiza anomenada Bocanegra, en record i homenatge a aquell cotxe, que va significar una alenada d’aire fresc al catàleg que la marca de Martorell oferia a mitjans dels anys setanta.
Una de les curiositats del cotxe eren les brànquies de refrigeració que portava a la part posterior del xassís i que, teòricament, eren per refrigerar el motor... que anava al davant. Però és que, inicialment, estava previst que el 1200 Sport portés el motor al darrere, i finalment van canviar de parer.