Història
Motor Història 31/01/2018

Porsche fa 70 anys

La marca d’Stuttgart celebra el seu 70è aniversari amb la vista posada en la mobilitat elèctrica

Ara Motor
2 min
Porsche fa 70 anys

El 8 de juny de 1948 Ferdinand Porsche i el seu fill Ferry Porsche van presentar el Porsche 356 ‘número 1’ Roadster. Era el primer cotxe de producció de la marca d’Stuttgart, i veia llum en una Alemanya deprimida i traumatitzada després del malson del Tercer Reich i la Segona Guerra Mundial i que hauria de viure molts anys dividida per un mur que separava les zones d’ocupació aliades en dos blocs enfrontats.

De fet el primer cotxe de Porsche, el 356, es basava en un prototip d’abans de la Segona Guerra Mundial anomenat ‘Porsche 64’ i que havia estat desenvolupat per participar en una carrera entre Berlín i Roma que mai es va celebrar.

911, el primer gran èxit

Però el cotxe que més ha marcat la història i el caràcter de Porsche ha estat, sense cap mena de dubte, el 911. El Porsche 911, dissenyat i desenvolupat per Ferdinand Alexander Porsche, fill de Ferry Porsche, va marcar un abans i un després en la història del fabricant alemany, i es va convertir en el símbol de tota la companyia.

Porsche 911 Carrera T, un 911 bàsic, esportiu i divertit

De fet Porsche ja ha fabricat més d’un milió d’unitats del 911, presentat durant l’any 1963 i que s’ha anat actualitzant i millorant amb el pas dels anys sense voler perdre l’essència original i l’esquema de propulsió (amb motor i tracció posteriors, ‘tot darrera’) que l’han fet únic.

El 911 ha creat escola, i actualment tots els esportius de Porsche es basen i s’emmirallen en el 911 i la seva aposta esportiva.

Celebracions i reptes de futur

Porsche celebrarà el seu 70è aniversari amb diverses activitats arreu del planeta com ara l’exposició ‘The Porsche Effect’ que obrirà les portes a Los Ángeles durant el mes de febrer o l’exposició ’70 anys de vehicles esportius’ que es celebrarà a Berlin el pròxim mes de març. Fins i tot el ‘Festival of Speed’ de Goodwood (Anglaterra) dedicarà una retrospectiva especial a la marca alemanya.

El primer i el darrer Porsche

Però el plat principal –i que portem força temps esperant- és la presentació oficial del Mission E, el primer esportiu totalment elèctric de Porsche que ha costat més de 1.000 milions d’euros a la marca i que fabricarà a la seva mítica planta d’Stuttgart-Zuffenhausen, seu central de la companyia.

Segons apunta la marca alemanya, el Mission E accelerarà de 0 a 100 en 3’5 segons, tindrà una autonomia superior als 500 quilòmetres i tindrà una potència superior als 600 CV, a més d’oferir espai de fins a quatre ocupants.

stats