Cotxes clàssics

135 milions d’euros: la història del cotxe més car de la història

Un col·leccionista britànic paga 135 milions per un Mercedes-Benz SLR del 1955 en una subhasta secreta

3 min
Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé 3

L’any 1955, el departament de competició de Mercedes-Benz va construir dos models únics i espectaculars que van rebre el nom de Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, batejats així en honor a Rudolf Uhlenhaut, aleshores director del departament de competició de la marca alemanya. Els dos models, el Red i el Blue pels colors dels entapissats del seu interior, eren prototips basats en el W 196 R Grand Prix, que va guanyar dos campionats del món de Fórmula 1 de la mà del llegendari Juan Manuel Fangio durant els anys 50. Els dos prototips de Mercedes feien servir el motor del cotxe de carreres, però havien augmentat la seva cilindrada fins als tres litres de cubicatge, fet que permetia que el Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé assolís velocitats punta superiors als 290 km/h, cosa que el convertia en un dels cotxes més ràpids del món a mitjans del segle XX.

Des d’aleshores, els dos models únics al món havien estat exposats al museu de la marca a Stuttgart, però per sorpresa el 5 de maig es va celebrar una subhasta secreta organitzada per la casa RM Sotheby’s en la qual algú va pagar 135 milions d’euros pel model amb els interiors entapissats de color vermell. Tot i que es desconeix la identitat del comprador o compradora d'aquest cotxe fantàstic, algunes fonts apunten que la compra es va fer efectiva gràcies al representant i intermediari britànic Simon Kidson. La gran quantitat de diners que el nou propietari ha pagat supera, amb un marge de més de 90 milions d’euros, tots els rècords de cotxes més cars de la història i col·loca aquest model entre un dels deu objectes més cars de la història mai subhastats, tal com recull RM Sotheby’s.

Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé 3.

Segons apunta Mercedes-Benz, l’altre model de color blau seguirà a l’exposició permanent de la marca a Stuttgart, mentre que el que ha estat venut es podrà anar veient igualment en algunes exposicions de la marca arreu del món. Amb els 135 milions d’euros que ingressa per la venda, Mercedes vol engegar un programa de beques i ajudes a la investigació de noves fórmules de mobilitat sostenible.

Mercedes Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé.

Els 135 milions d’euros pagats per aquest Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé són més diners dels que ara fa deu anys es van pagar pel quadre El crit d’Edvuard Munch, i no queden gaire lluny d’alguns dels quadres més cars de Picasso. Els experts no es posen d’acord a l’hora de decidir el valor real del Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé i si els diners ara desemborsats són un preu adequat o excessiu, sobretot tenint en compte que és un vehicle molt delicat que necessita un manteniment específic per part dels enginyers de la marca.

Potser el desllorigador és considerar-lo com una obra d’art única i representativa d’un període industrial determinat, més que no pas com un objecte utilitari –en aquest cas un cotxe–. El que sí que sembla segur és que el Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé de color vermell seguirà guanyant valor amb el pas del temps i la seva exclusivitat farà que, si en un futur el seu propietari decideix vendre’l, ho pugui fer a un preu encara superior.

stats