Nissan Pulsar DIG-T 190 CV Tekna

22105€

Nissan Pulsar DIG-T 190 CV Tekna

COMBUSTIBLE: Benzina

MOTOR: 1.6 DIG-T

POTÈNCIA: 190 cavalls i 240 Nm de parell

TRACCIÓ: Davantera

MIDES I PES: 4387mm llarg / 1768 ample/ 1520 alt. 1390 quilos.

Ferran Vital

Provem el Pulsar 1.6 DIG-T Tekna, equilibri perfecte

Analitzem la versió més potent del compacte fabricat a la Zona Franca, possiblement el més equilibrat del mercat

El Nissan Pulsar és l’alternativa de la marca japonesa per competir al segment C. Aquest compacte nipó, fabricat a la planta que Nissan té a la Zona Franca de Barcelona, fins ara no ha pogut trobar una situació de privilegi entre les preferències dels consumidors europeus malgrat oferir un molt bon producte (tant per qualitat com per mecàniques i acabats) a un preu sensiblement inferior a alguns dels seus rivals del segment.

Vista frontal Pulsar Zoom

Vista frontal Pulsar / Ferran Vital

La nostra unitat de proves corresponia a la versió 1.6 DIG-T Tekna, la versió de gasolina més potent (amb 190 cavalls i un parell de 240 Nm), que a més no té un preu excessivament alt (disponible a partir dels 22.105 euros, promocions comercials al marge).

Nissan Pulsar Tekna Zoom

Nissan Pulsar Tekna / Ferran Vital

Un llop amb pell de xai

Estèticament, el Pulsar és un vehicle que no vol cridar l’atenció. Els dissenyadors de la marca japonesa han volgut crear un vehicle funcional amb diversos elements d’herència estètica del Qasqhai, com per exemple la calandra frontal o els fars posteriors.

Vista posterior Pulsar 1.6 DIG-T Tekna Zoom

Vista posterior Pulsar 1.6 DIG-T Tekna / Ferran Vital

Però la nostra versió de prova lluïa a més uns lleugers retocs estètics que reforçaven la identitat més esportiva del model, com ara fars davanters enfosquits, tub d’escapament cromat, elements decoratius interiors en cuir i símil de fibra de carboni, i unes precioses llandes de 18 polsades.

Pulsar 1.6 DIG-T Zoom

Pulsar 1.6 DIG-T / Ferran Vital

Un dels punts forts del Pulsar és la seva modularitat i habitabilitat interior. El Pulsar és el vehicle del segment C que deixa més amplitud i altura a les places posteriors (encabir-hi 3 adults o 2 cadiretes i un adult és perfectament possible en aquest cotxe), i un maleter amb una capacitat notable que arriba fins als 385 litres.

Les places posteriors són les més àmplies del segment Zoom

Les places posteriors són les més àmplies del segment / Ferran Vital

L’equipament tecnològic de la nostra unitat de proves és generós gràcies a l’acabat Tekna. Entre altres, el Nissan Pulsar 1.6 DIG-T Tekna porta càmera de visió posterior de 360º, climatitzador bizona, retrovisors plegables electrònicament, avís d’abandonament del carril, sistema d’ajuda a la frenada d’emergència i detector d’objectes en angles morts.

Un motor excel·lent

Però l’element realment diferencial d’aquest model en relació amb la resta de la gamma Pulsar és el seu motor 1.6 DIG-T de 4 cilindres d’injecció indirecta que arriba fins als 190 cavalls gràcies al bufat del turbocompressor. Aquest és un motor ja utilitzat pel grup Renault-Nissan, amb una forquilla de potències que va des dels 160 (que porta el Qashqai) fins als més de 200 cavalls (que impulsen el Clio RS).

El maridatge del motor 1.6 DIG-T del grup Renault-Nissan amb el xassís del Pulsar és fantàstic

Tot i que el motor s’utilitzi en diversos vehicles del grup, el resultat que assoleix maridant-se amb el xassís del Pulsar és molt satisfactori. D’entrada, el motor se sent ple des de la zona baixa del tacòmetre, i a partir de les 1.700 rpm ofereix una potència lineal i progressiva que s’estira amb alegria més enllà de les 5.000 rpm i aconsegueix un tacte i un so molt similars als d’un bon motor atmosfèric japonès.

Motor 1.6 DIG-T Zoom

Motor 1.6 DIG-T / Ferran Vital

El motor només es pot associar a una caixa de canvis manual de 6 velocitats, que probablement no extreu les millors essències del motor a causa dels seus desenvolupaments llargs, més pensats per extreure bones xifres de consum que no pas per atacar ports de muntanya. A més, la palanca presenta un recorregut excessivament llarg entre la segona i la tercera velocitat, i sobretot entre quarta i cinquena.

Vista lateral Pulsar Zoom

Vista lateral Pulsar / Ferran Vital

Més enllà de les capacitats dinàmiques del motor (accelera de 0 a 100 en poc més de set segons), un aspecte molt positiu del propulsor nipó és la seva capacitat de consum, ja que en condicions de conducció reals en cicle mixt vam poder situar el consum en un registre de 6,5 litres als 100 km, no gaire lluny dels 5,9 que promet el fabricat a la fitxa tècnica i sense haver practicat una conducció excessivament enfocada a l’eficiència.

Detall grups òptics posteriors Zoom

Detall grups òptics posteriors / Ferran Vital

Ni és un esportiu ni ho vol ser

Arribats a aquest punt, val a dir que el Nissan Pulsar 1.6 Tekna no és un vehicle esportiu, ni tan sols vol ser-ho. La duresa de les suspensions i amortidors, la posició de conducció, la duresa de la direcció o la resposta de motor i canvi de marxes estan totalment enfocades a la comoditat, que sumada a les dimensions del vehicle, fan d’aquest un vehicle amb vocació familiar.

El Pulsar no vol ser un GTI, vol ser un compacte familiar potent Zoom

El Pulsar no vol ser un GTI, vol ser un compacte familiar potent / Ferran Vital

Amb tot, anar de pressa amb la nostra unitat de proves és possible, i si no vigilem, resulta extremament fàcil passar els límits de velocitat establerts quan efectuem un avançament, per exemple. I és que aquesta versió més potent del Pulsar vol ser eficient i ràpida en carretera, però sobretot efectiva i còmoda per efectuar desplaçaments llargs per vies ràpides carregats amb família o amics, i en aquest sentit val a dir que està molt per sobre de la mitjana del segment.

Interiors amb l'acabat Tekna Zoom

Interiors amb l'acabat Tekna / Ferran Vital

Però el Pulsar 1.6 DIG-T Tekna no és el millor company possible a l’hora d’afrontar una carretera revirada o un tram muntanyenc. Tot i que es mou amb agilitat i alegria, l’enfocament general del cotxe no està pensat per oferir-nos sensacions purament esportives, ja que la direcció no és del tot comunicativa i la interacció entre palanca de canvis, embragament i motor no és la idònia per efectuar una conducció purament esportiva. En aquest sentit, caldrà esperar que Nissan es decideixi a desenvolupar un Nissan Pulsar NISMO que competeixi amb altres compactes esportius del segment, tals com Focus ST i RS, Golf GTI i R o Mégane RS, entre altres.