Proves cotxes
Ferran Vital

Els millors cotxes per viatjar amb nens: Alfa Romeo Giulia

Pot esdevenir un bon vehicle familiar una berlina clàssica de tall esportiu?

Els millors cotxes per viatjar amb nens: Alfa Romeo Giulia / FERRAN VITAL Zoom

Quan pensem en un cotxe per portar còmodament la família, sovint pensem de seguida en un SUV o monovolum. Aquests vehicles grans permeten una bona habitabilitat, maleter i confort interior, i han guanyat molta quota de mercat entre els compradors que busquen un cotxe per encabir-hi tota la família.

La Giulia també pot esdevenir un cotxe per la família Zoom

La Giulia també pot esdevenir un cotxe per la família / Ferran Vital

Amb tot, encara hi ha alguns compradors que no volen renunciar a una berlina convencional de quatre portes i tres volums, sovint més elegants i dinàmiques que els totcamins i monovolums. ¿Les berlines poden ser encara un competidor amb cara i ulls a l'ofensiva SUV?

Vista posterior Alfa Romeo Giulia Zoom

Vista posterior Alfa Romeo Giulia / Ferran Vital

Escollim l'Alfa Romeo Giulia, la berlina més esportiva i dinàmica del segment D, amb un disseny realment espectacular. La nostra unitat de prova disposava d'un motor 2.0 TBI gasolina de quatre cilindres en posició longitudinal que arribava als 200 cavalls de potència associat a una caixa de canvis automatitzada de vuit velocitats que va registrar un consum mixt de 7,4 litres, un registre superior als 5,6 litres que promet la seva fitxa tècnica.

Motor 2.0 TBI Zoom

Motor 2.0 TBI / Ferran Vital

Habitacle

La Giulia és una berlina amb prou espai interior per encabir-hi dos adults a les places davanteres i dues cadiretes infantils i un altre ocupant a la plaça posterior central sempre que no sigui gaire alt o gros. Fer encabir un adult de certa envergadura a la plaça posterior central és una quimera, encara més tenint en compte que el túnel central de la transmissió resta cert espai per als peus.

Dues cadiretes i encara queda espai per encabir un passatge no massa gran Zoom

Dues cadiretes i encara queda espai per encabir un passatge no massa gran / Ferran VItal

Les butaques posteriors de la Giulia fan 136 centímetres d'ample i 92 d'alt, però sobretot destaquen els 76 centímetres de llarg que homologa. De fet, és un dels pocs models on la meva filla de 5 anys no arriba a tocar amb els peus el meu seient tot i anar lligada a la cadireta corresponent.

Frontal Alfa Romeo Giulia Zoom

Frontal Alfa Romeo Giulia / Ferran Vital

Això sí, la disposició general de l'habitacle està enfocat al confort i a l'esportivitat, ja que la Giulia és una berlina àgil i passional fins i tot en els models d'accés a la gamma.

L'habitacle i comandaments són esportius i ergonòmics Zoom

L'habitacle i comandaments són esportius i ergonòmics / Ferran Vital

Maleter

El maleter de l'Alfa Romeo Giulia homologa uns bons 480 litres de capacitat, però la mateixa fisonomia de la carrosseria i l'obertura de càrrega fan que sigui complicat encabir-hi objectes voluminosos. Fins i tot les maletes més grosses poden presentar algunes dificultats per entrar-hi. Ara bé, n'hi ha prou per encabir-hi un cotxet infantil de tipus Bugaboo o un de semblant, per bé que en cas d'encabir-hi un cotxet infantil hi queda poc espai més per als objectes accessoris –impensable un altre cotxet.

Maleter arriba als 460 litres Zoom

Maleter arriba als 460 litres / Ferran Vital

Ergonomia i comoditat en marxa

La Giulia és una berlina esportiva, i la seva altura és més petita que la majoria de rivals del segment. Per això entrar-hi pot resultar una mica més incòmode per les persones altes, però paradoxalment facilita l'entrada i sortida d'infants de 4 o 5 anys, que no hi poden accedir o no en poden baixar per si sols de grans SUV i que troben en aquesta berlina una aliada per valdre's per si mateixos.

L'obertura de les portes posteriors és suficient per poder facilitar l’entrada i sortida dels infants Zoom

L'obertura de les portes posteriors és suficient per poder facilitar l’entrada i sortida dels infants / Ferran Vital

L'obertura de les portes posteriors és suficient per poder facilitar l'entrada i sortida dels infants de l'habitacle.

Si hem d'encabir un nadó o infant de menys de 18 quilos a contramarxa, la Giulia és menys còmode que un SUV o monovolum, però no per això suposa una dificultat impossible de superar.

No és un SUV ni un monovolum, però també pot encabir infants i equipatge Zoom

No és un SUV ni un monovolum, però també pot encabir infants i equipatge / Ferran Vital

Preus

És possible trobar models nous per 28.000 euros corresponents a les versions d'accés a la gamma (2.2 dièsel de 136 cavalls), i els preus arriben fins als 78.000 euros de la versió més radical Quadrifoglio Verde de 510 cavalls.

La Giulia es pot adquirir a partir de 28.000€ Zoom

La Giulia es pot adquirir a partir de 28.000€ / Ferran Vital

La nostra unitat de prova té un preu de 35.000 euros, descomptes promocionals al marge. Això sí, aquesta unitat equipa de sèrie càmera posterior, climatitzador bizona, pantalla tàctil de 6,5 polzades amb navegador, quadre d'instruments amb pantalla TFT o llums led davanters i posteriors, entre altres.