LA GUANTERA

Renault Clio: pràctic i amb personalitat

El 1991 Renault va llançar al mercat el Clio, el substitut del popular R-5. Des d'aleshores, la marca del rombe ha venut onze milions d'unitats d'aquest model, un milió dels quals correspon a les vendes al mercat espanyol.

Ara arriba als concessionaris de la firma francesa la quarta generació d'aquest cotxe, que, tot just ha començat a comercialitzar-se, ja ha obtingut la màxima distinció en matèria de seguretat que atorga EuroNCAP, que és un organisme europeu independent encarregat d'avaluar els cotxes des d'un punt de vista tècnic molt rigorós. Més enllà que hagi estat considerat el millor cotxe urbà del moment, el nou Clio destaca perquè totes les versions disposen de sistemes de seguretat com l'ESC, l'ASR, l'ABS i el SAFE, a més d'una llista molt llarga de dispositius de protecció per als ocupants que justifiquen el premi rebut.

Aquest cotxe el fabriquen a Turquia i a França, i tot i que ara té unes mides superiors a les de la generació anterior (és 7 cm més llarg), ha rebaixat el pes del conjunt en gairebé 100 quilos, cosa que ajuda a reduir considerablement el consum de carburant.

Estèticament hereta alguns trets d'un altre model d'èxit de Renault, el Mégane. El nou Clio ofereix moltes opcions de personalització, que són possibles amb la combinació de diverses alternatives del disseny i presentació d'alguns elements que guarneixen la carrosseria. En aquest aspecte cal assenyalar que s'ha desestimat la creació de versions de 3 portes; de fet, el disseny de les portes del darrere és tan polit -amb les manetes d'obertura perfectament integrades al muntant de l'estructura, com passa amb l'Honda Civic- que sembla un tres portes, tot i tenir-ne cinc.

El Renault més popular de la gamma també destaca per la gran quantitat de tecnologia que incorpora, més pròpia de segments superiors que no pas dels vehicles d'aquesta categoria. Aquí s'ha d'esmentar la pantalla multimèdia de 7 polzades R-Link, amb connexió a la xarxa, la càmera de visió posterior (opcional) o el regulador de velocitat. La generació de motors Eco que incorpora el Clio disposa del sistema Start&Stop, que ja és gairebé obligatori en qualsevol cotxe responsable del moment.

Aquesta quarta generació també inclou l'accés i la posada en marxa del motor sense clau (amb una targeta codificada que no cal ni treure de la butxaca), l'encesa automàtica de llums o els sensors de pluja.

El nou Clio es presenta en tres nivells d'acabats diferents (Authentique, Expression i Dynamique) i, de moment, en dues motoritzacions de 75 i 90 CV en les seves respectives opcions dièsel i gasolina.

Hem tingut ocasió de provar la versió de 90 CV, de la qual cal destacar un consum molt contingut. Ara bé, no hem de perdre de vista el caràcter utilitari d'aquest vehicle i, per tant, no hauríem d'esperar unes prestacions i un comportament més enllà del que pot donar de si aquesta potència. Si això ho tenim clar, el nou Clio no genera frustració.

Les millors virtuts, però, són a la part dinàmica. El comportament d'aquest Renault, que ja era bo, ha millorat moltíssim gràcies a un bastidor excepcional i a un conjunt de suspensions en què la feina feta dóna uns resultats òptims, a mig camí entre el confort i la solidesa.

La gamma es veurà ampliada ja aquest primer trimestre de l'any amb les versions RS i Sport Tourer.

El millor

  • Baix consum
  • Comportament dinàmic
  • Tecnologia popular

El pitjor

  • Places posteriors
  • Disseny tablier
  • Accés al maleter

FITXA TÈCNICA

  • PREU: Des d'11.950 euros
  • EMISSIONS: Des de 88 g/CO
  • M. GASOLINA: 4 cil., 898 cc
  • MOTOR DIÈSEL: 4 cil., 1.461 cc
  • CANVI: Manual 5 vel.
  • MIDES: 4.062 x 1.732 x 1.448 mm
  • PES: 1.009/1.070 kg
  • CAPACITAT: 40/45 (dies)
  • MALETER: 300 l