Novetats cotxes

El nou BYD Seal U és un altre SUV elèctric i xinès que apunta a supervendes

La intenció de BYD amb aquest nou model és competir directament amb el cotxe més venut del món el 2023: el Tesla Model Y

3 min
El nou BYD Seal U és un altre SUV elèctric i xinès que apunta a ser un supervendes

La progressió de BYD a Europa és senzillament imparable. No fa gaire era una gran desconeguda en bona part del Vell Continent i quan hi va aterrar des de la Xina amb un SUV elèctric anomenat Atto 3 va fer que més d'una marca occidental quedés realment sorpresa per la qualitat de fabricació i l'eficiència de les bateries. Doncs bé, al nostre país la gamma de BYD ha passat de ser molt reduïda a disposar de més models que altres fabricants ben consolidats: l'esmentat Atto 3, el petit utilitari Dolphin, les berlines Seal i Tang i el SUV Tang.

Si algú ha quedat parat pel fet que BYD només tingui un SUV al catàleg ja pot tranquil·litzar-se, perquè precisament el fabricant xinès acaba de presentar el Seal U, un SUV de 4,78 metres de longitud que arriba per posar les coses ben difícils al cotxe més venut del món de l'any 2023: el Tesla Model Y. I la carta de presentació és realment bona: disseny atractiu adaptat als gustos europeus, bona qualitat de materials, motor elèctric de 218 CV i bateries de fins a 87 kWh que li permeten homologar una autonomia de 500 quilòmetres. Ah, i el més important: un preu de poc més de 32.000 euros si hi apliquem les campanyes promocionals de la marca i el Pla MOVES III.

El nou BYD Seal U anuncia una autonomia de fins a 500 quilòmetres

Un SUV xinès, sí, però amb estètica europea

Lluny queda l'època en què els cotxes xinesos eren lletjos o, directament, còpies descarades d'altres models europeus. No, ara el gegant asiàtic està creant productes que s'adapten perfectament als gustos occidentals i aquest BYD Seal U n'és un bon exemple. La part davantera prescindeix de graella, però té una marcada presència gràcies a les òptiques led afilades i dividides en dues seccions. A més, el capó està molt elevat i el para-xocs integra diverses motllures decoratives que maximitzen la sensació d'esportivitat del cotxe.

La vista lateral destaca per la cintura elevada, pel disseny de les llandes de 19 polzades i per una línia de tensió lateral que connecta les òptiques amb els pilots. A més, els detalls cromats hi aporten un toc luxós molt interessant. Finalment, la part posterior s'adapta a la moda actual de la majoria de fabricants i opta per ajuntar en una única peça els pilots led, incrementant la presència del vehicle sobre l'asfalt.

La pantalla central és giratòria, de manera que es pot situar en posició horitzontal o vertical

Tecnologia, confort, espai i eficiència

L'interior del BYD Seal U segueix la mateixa línia que l'exterior: aposta per la tecnologia, però sense estridències innecessàries, adaptant-se així als gustos europeus. La pantalla que trobem darrere del volant és de 12,3 polzades i fa d'instrumentació digital, però la central és encara més grossa i pot ser o bé de 12,8 polzades en el cas del model d'accés o de 15,6 polzades en el superior. No només resulta destacable que aquest monitor es pugui girar per passar del format vertical a l'horitzontal, sinó també que integra el sistema Intelligent Cockpit, que ofereix connexió 4G, Spotify i sistema de navegació HERE. Si a tot això hi sumem l'ús de materials de gran qualitat, un espai a les places posteriors realment destacable i un maleter de 552 litres que pot arribar als 1.440 si abatem els seients posteriors, el resultat és senzillament impressionant.

Si ens centrem en l'oferta mecànica del BYD Seal U, convé recordar que es tracta d'un cotxe 100% elèctric (com tota la gamma de BYD) i que en aquest cas només està disponible amb tracció davantera i un motor de 218 CV i 330 Nm de parell. Resulta curiós que no es pugui associar a dos motors elèctrics per tenir tracció total, però segur que la marca xinesa ha volgut maximitzar l'eficiència fent servir només un únic propulsor.

Només es pot escollir amb un motor elèctric de 218 CV i 330 Nm de parell

El que sí que es pot escollir és la bateria que alimenta el motor, que pot ser de 71,8 kWh o de 87 kWh. Amb la primera BYD anuncia una autonomia de 420 quilòmetres i una potència de càrrega de fins a 115 kW en corrent continu, mentre que amb la segona el fabricant xinès assegura que es poden realitzar fins a 500 quilòmetres i que pot recarregar-se a un màxim de 140 kW. Tot plegat, com dèiem, a un preu de 42.290 euros per a la versió d'accés Comfort i de 45.790 per a la superior Design, que es poden convertir en 32.080 i 35.580, respectivament, si hi apliquem les campanyes promocionals.

stats