Nous Cupra León i Formentor 2024: descobrim tots els secrets dels models de Martorell
Tant el compacte com el SUV de la marca catalana renoven el seu disseny i introdueixen millores tecnològiques i mecàniques
L'any 2020 Cupra va llançar al mercat els León i Formentor, el primer derivat directament del Seat León i el segon com a primer model desenvolupat exclusivament per la nova marca del Grup VAG, "independitzada" de Seat l'any 2018. Des d'aquell moment en què la gamma inicial només comptava amb un únic model (el Cupra Ateca) el fabricant de Martorell ha presentat altres novetats, com els elèctrics Born i Tavascan o els UrbanRebel (futur Cupra Raval) i DarkRebel.
Però del llançament dels citats León i Formentor ja fa quatre anys, de manera que la marca catalana ha optat per introduir el típic redisseny de mitja vida comercial. I el resultat és sorprenent, principalment perquè Cupra no ha optat per mantenir la línia de disseny que tan bons resultats li està atorgant sinó que ha volgut arriscar molt en l'apartat estètic. A més, les novetats no només es centren en l'apartat visual sinó que els Cupra León i Formentor també han rebut millores tecnològiques i mecàniques.
Disseny similar a l'anterior, però amb canvis estructurals importants
Només cal fer una ullada al frontal dels Cupra León i Formentor 2024 per adonar-se que la marca ha volgut canviar notablement el disseny de tots dos models. En el cas del compacte León les òptiques LED introdueixen una nova signatura lumínica formada per tres triangles il·luminats a cada costat, mentre que la graella és completament nova i cedeix tot el protagonisme a l'enorme entrada d'aire situada al para-xocs. A més, les llandes estrenen nous dissenys i a la part posterior els pilots LED estan connectats entre sí per una franja il·luminada que convergeix en el logotip de la marca, en forma de lletra V i també retroil·luminat.
En el cas del Cupra Formentor els canvis estètics van en la mateixa direcció. Les òptiques tenen un disseny triangular gairebé idèntic al del León, però la graella és encara més agressiva i prominent. A més, també s'ha vist modificada la forma dels llums auxiliars rodons característics d'aquest model, que ara tenen un disseny... sí, també triangular. Per últim, aquí també s'estrenen nous dissenys de llandes, nous colors i una solució estètica posterior molt similar a la del model compacte.
Un interior amb pocs canvis
On Cupra no ha volgut arriscar gaire ha estat en l'apartat del disseny interior, on tots dos models son gairebé idèntics als anteriors. La marca catalana ha optat per modificar lleugerament la forma dels panells de les portes i del quadre de comandaments, així com per incloure nous materials i teixits. A més, els seients de tipus backet estrenen un entapissat realitzat amb microfibra sostenible.
I com no podia ser d'una altra manera, Cupra ha renovat els menús de la instrumentació digital i la mida de la pantalla central, que ara passa a ser de 12,9 polzades i en el cas del Formentor integra un sistema de càrrega sense fils per a telèfons mòbils de fins a 15 W. Finalment, el sistema d'àudio de 12 altaveus passa d'estar desenvolupat per la marca Beats a ser de Sennheiser Mobility.
Nous motors amb fins a 333 CV i versions PHEV
A nivell mecànic tots dos models es poden continuar escollint amb propulsors dièsel, gasolina amb microhibridació, híbrids endollables i gasolina sense electrificació. Així doncs, la gamma està formada pel motor 1.5 TSI i eTSI de 150 CV, pel 2.0 TDI d'idèntica potència i per les versions híbrides endollables de 204 i 272 CV. La novetat d'aquests darrers motors és que canvien el bloc de combustió que equipaven fins ara, que passa de ser un 1.4 a ser un 1.5. I gràcies a l'ajuda que els hi proporciona el motor elèctric alimentat per una bateria de 19,7 kWh, les versions PHEV homologuen autonomies en mode 100% elèctric superiors als 100 quilòmetres.
Per la seva banda la versió més potent del León de 5 portes equipa el motor 2.0 TSI amb 204 o 300 CV i tracció davantera, mentre que la versió familiar Sportstourer augmenta la potència d'aquesta versió dels 310 fins als 333 CV, la mateixa xifra que el Volkswagen Golf R. Tot plegat acompanyat per un canvi automàtic DSG de set velocitats i del sistema Torque Splitter derivat directament de l'Audi RS3. En el cas del Cupra Formentor, també gaudeix d'aquest augment de potència del 2.0 TSI de 204 CV, així com de la versió més potent de 333 CV. L'arribada d'aquestes noves actualitzacions als concessionaris estan previstes per després d'aquest mateix estiu.