LA GUANTERA

Mercedes Clase A: apte per a tots els públics

Tot i que per prestacions, comportament i disseny, els models esportius de Mercedes han destacat pel seu caràcter dinàmic, la majoria de productes de la marca de l'estrella s'han caracteritzat per dirigir-se a un públic d'una certa edat.

Ara la casa alemanya vol trencar amb el que per ells ha estat un tòpic, encara que és una realitat per a tothom. Pretenen atraure els compradors més joves, una clientela diferent de la conquerida fins ara. I per això acaben de treure a la venda el nou Clase A, un vehicle que no té res a veure amb el seu predecessor, que era un cotxe bàsicament urbà i familiar; tot el contrari d'aquesta generació actual, que busca un cert compromís amb l'esportivitat, nascuda per plantar cara als VW Golf, els Audi A3 i els BMW Serie 1, els reis de les carrosseries compactes.

Aquest Clase A significa la democratització dels Mercedes. La prova més evident és la política de preus que acaben de posar en marxa, que permet un finançament molt còmode per a les versions d'entrada, més assequibles que mai. A més, també existeix un programa de manteniment que, per només 20 euros mensuals, inclou totes les revisions i consumibles durant els tres primers anys de vida del cotxe. Molt interessant.

Aquest vehicle comparteix plataforma amb el Clase B, una base que servirà per acollir també el nou coupé de quatre portes que preparen a Mercedes.

Ara és més baixet que la versió anterior, i presenta un disseny molt més esportiu, i això ja és tota una declaració de intencions. De fet, no té res a veure amb el model anterior, del qual hereta el nom simplement per identificar-lo com el producte més petit de la marca, el que dóna accés a tota la gamma.

Aquesta esportivitat té continuïtat a l'interior, on les versions AMG ofereixen els acabats més radicals, sense perdre, però, el toc d'elegància característic de la firma.

El Clase A de moment està disponible amb motoritzacions de quatre cilindres, tres de gasolina (amb potències de 122, 156 i 211 cavalls), i tres de dièsel (de 109, 136 i 170). Totes porten el sistema Stop&start de sèrie, i es caracteritzen per un baixíssim nivell d'emissions, com queda clar en el fet que, per primera vegada, trobem un Mercedes per sota dels cent grams de CO per quilòmetre.

De totes, cal destacar la versió A 180 CDI, que per preu i prestacions serà la més venuda de tota la gamma. Aquesta sèrie incorpora el motor 1.8 resultant de la join venture creada entre Mercedes i Renault, al qual els alemanys han fet algunes adaptacions, bàsicament en el canvi i la gestió electrònica.

En l'altre extrem de la gamma hi ha el Clase A 250 Sport de 211 cavalls, tot esperant el llançament del 45 AMG, que, amb un motor de sis cilindres, diuen que donarà més de 500 cavalls de potència. Deunidó. Però el preu també serà astronòmic, segur.

En aquestes versions més sofisticades és destacable el canvi automàtic de doble embragatge, que proporciona unes sensacions molt vigoroses i agradables a l'hora de conduir-lo, sense salts ni brusquedats entre velocitat i velocitat.

Però tant les versions més bàsiques, que no senzilles, com les més completes destaquen, sobretot, pel gran nivell de seguretat que ofereixen. I, de fet, aquesta és la principal sensació que desprèn aquest cotxe quan el condueixes, amb la motorització que sigui: solidesa, aplom, estabilitat. Seguretat, en definitiva, dintre de la seva esportivitat.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 26.150 €
  • EMISSIONS: 98 g CO/ km
  • MOTOR: 4 cil., 1.461 cc, gasoil, 109 CV
  • CANVI: Manual, 6 velocitats
  • TRACCIÓ: Al davant
  • MIDES: 4.290 x 1.780 x 1.440 mm
  • PES: 1.395 kg
  • DIPÒSIT: 56 litres
  • MALETER: 341 litres