LA GUANTERA

Ginebra recupera il·lusió i fantasia

Ginebra recupera il·lusió i fantasia Zoom

ASTON MARTIN VULCAN

Només en fabricaran 24 unitats, i valdrà una mica més de dos milions d’euros cadascuna. Comprar aquest cotxe equipat amb un motor de 7.000 cc i 800 cavalls de potència permetrà fer-lo servir també en uns circuits en unes trobades exclusives que la marca organitzarà per als seus clients. Un cotxe de curses matriculable.

HONDA NSX

Un cotxe mític que torna. El vam veure al Saló de Detroit amb la marca Acura, la divisió de luxe d’Honda per al mercat americà. És un híbrid de 550 cavalls que vénen d’un motor V6 central turbo i de dos d’elèctrics situats a la part frontal d’aquest cotxe, que, en la primera versió, va comptar amb la supervisió d’Ayrton Senna.

AUDI R8

Inspirat en les línies de disseny que hem vist en el revisat TT -com ara l’interior-, l’esportiu més radical de la marca dels anells viu una nova edició que dóna 610 CV i arriba als 330 km/h. Ara és més ample i pesa 50 quilos menys que l’anterior. Més endavant n’hi haurà una versió elèctrica, amb autonomia de 450 quilòmetres.

LAMBORGHINI AVENTADOR SV

El vendran per 450.000 euros. Amb 750 cavalls, la versió potenciada de l’Aventador -un cotxe amb nom de toro, com tots els de la marca- pot enfilar-se de 0 a 100 en només... 2,8 segons! Aquesta animalada porta, entre altres coses, un dispositiu per saber les forces G que hem de superar quan intentem posar-lo al límit...

BENTLEY EXP 10 SPEED 6

Aquest concept car és l’actualització del Continental GT, per si algú considerava que aquest model s’havia quedat curt només acabat de sortir. És un prototip, i sembla difícil que arribi a la sèrie, però el disseny és dels més elegants que s’han vist a Ginebra, amb solucions que recorden el mític Jaguar E-Type.

MCLAREN 675 LT

Aquest esportiu de cua llarga -com els dominadors més llegendaris de Le Mans-és una evolució del 650S, i té una orientació clarament dirigida a la competició. Amb 675 cavalls de potència, només es faran 250 unitats d’aquest cotxe amb motor V8 biturbo que s’acabarà convertint en un objecte de col·lecció, segur.

FERRARI 488 GTB

És el substitut del 458 Italia, que abans portava motor atmosfèric, i ara un turbo V8 de 3.900 cc i 670 cavalls. Aquest cotxe, que destaca pel gran treball en l’aerodinàmica, és capaç d’accelerar de 0 a 100 en només tres segons. Des de l’F40 que Ferrari no havia fet cap cotxe amb motor central sobrealimentat.

PORSCHE 911 GT3 RS

Un cotxe de competició per anar pel carrer... si el saps portar, esclar. I això no és fàcil, perquè només pesa 1.420 quilos i dóna 500 cavalls. N’hi ha alguns que no només ho saben fer, sinó que, a més, són capaços de fer el rècord de la volta al circuit de Nurbürgring (26 quilòmetres i 90 revolts) en set minuts i vint segons.