Seguretat vial

Trànsit estudia instal·lar semàfors a l'entrada de les autopistes per regular-ne l'accés

Es tracta d'un sistema de semaforització de cinc o deu segons de durada que deixarà entrar el trànsit amb comptagotes

2 min
Trànsit preveu instal·lar uns semàfors a l'entrada de les autopistes per regular-ne l'accés

Amb l'arribada de l'estiu i les vacances, els desplaçaments per carreteres i autopistes provoquen un elevat nombre d'embussos, i des que es va eliminar el peatge de l'autopista AP-7 aquesta via és una de les més afectades per les retencions. Si a aquesta equació hi afegim el fet que en aquesta època se sumen els desplaçaments típics de vehicles de transport (camions i furgonetes) i els privats de gent que va a la feina, de cap de setmana o de vacances, el resultat és un increment notable de l'accidentalitat i de la congestió de la circulació.

Per tractar d'augmentar la fluïdesa de l'autopista AP-7, el Servei Català de Trànsit (SCT) va anunciar que posaria en marxa tot un seguit de mesures que s'apliquen especialment durant els caps de setmana, els ponts i les vacances. Entre aquestes solucions hi trobem l'entrada en vigor del límit de velocitat de 100 km/h en els trams entre Granollers i el Papiol i entre Martorell i Gelida, restringir la circulació o l'avançament als camions en uns horaris concrets i establir alguns carrils addicionals. Però tot això no sembla suficient per a l'SCT, que ara també parla d'altres modificacions, entre les quals trobem la possibilitat d'instal·lar uns semàfors d'entrada a les autopistes per regular-ne l'accés.

De moment, Trànsit ha provat solucions com la implementació de radars mòbils.

Velocitat variable, radars mòbils i semàfors

El Servei Català de Trànsit està treballant en la possibilitat d'establir un tram de velocitat variable d'uns 100 quilòmetres entre Maçanet i el Vendrell, a més de posar més radars mòbils per assegurar-se que es compleix aquest nou límit. Però el més rellevant (i revolucionari) de tot plegat arriba de la mà dels semàfors d'accés a l'autopista.

En una entrevista que RAC1 ha realitzat recentment a Ramon Lamiel, director del Servei Català de Trànsit, hem pogut conèixer més detalls d'aquesta mesura. Lamiel va comentar a la ràdio catalana que està prevista l'entrada en vigor d'un nou sistema de semaforització similar al que es fa servir a les ciutats però amb una duració força inferior. En concret, "és un sistema de semaforització que dura cinc o deu segons i deixa entrar el trànsit amb comptagotes perquè entri millor i no generi pertorbació en el tram que va carregat", va afirmar.

Encara està per veure on se situaran els semàfors de regulació d'entrada a les autopistes.

Caldrà veure quan comença a implementar-se aquesta mesura i si realment resulta efectiva per evitar els embussos a l'autopista o en crea més als accessos. De moment, però, tot indica que tant l'autopista AP-7 com altres que registren un elevat nombre de vehicles en circulació dia a dia començaran a implementar aquest sistema de semàfors, cosa que seria força revolucionària al nostre país.

stats