Seguretat viària
Motor 26/04/2021

Renault i Dacia limiten la velocitat màxima dels seus cotxes nous a 180 km/h

Luca de Meo, CEO de la marca francesa i la seva filial romanesa, creu que aquesta mesura ajudarà a millorar la seguretat viària i reduir les emissions

2 min
Logo Renault

Quan la majoria de marques aposten encara per models potents, amb una pila de cavalls i gran capacitat d’acceleració, no deixa de ser sorprenent que un gran fabricant automobilístic decideixi fer el camí contrari i limitar la velocitat màxima dels seus vehicles, tal com ha anunciat el màxim responsable de Renault, l’italià Luca de Meo.

Amb tot, val la pena recordar que Renault no és el primer fabricant que anuncia un límit de velocitat per als seus vehicles nous, ja que segueix l’estela del fabricant suec Volvo, pioner en aquest segment. Els nòrdics justificaven aquesta decisió per una qüestió de seguretat viària i de respecte pel medi ambient, exactament igual que farà Renault amb el nou Mégane, el pròxim vehicle nou que fabricarà la marca del rombe.

El CEO de Renault i Dacia va afirmar en la junta general d’accionistes de divendres passat que “cap dels nostres nous cotxes superarà els 180 km/h” ja que “la velocitat és la causa directa de més d’un terç dels accidents mortals”. L’italià va assegurar també que el nou Mégane elèctric que presentarà l’any vinent tindrà una velocitat màxima limitada encara inferior, de només 160 km/h, una velocitat més que suficient en qualsevol cas.

A banda del nou límit electrònic, els Renault i Dacia del futur també disposaran de més càrrega tecnològica i de seguretat, amb un paquet que inclou un nou control de creuer adaptatiu anomenat Safety Coach, que ajustarà un límit de velocitat en funció dels senyals viaris i de la geolocalització. En altres paraules, si circulem per una carretera limitada a 90 km/h no podrem posar el control de creuer a 100 km/h, per exemple. Aquest sistema també tindrà en compte l’estat del ferm i les condicions meteorològiques, així com un sensor que controlarà l’atenció i estil de conducció de qui estigui al volant.

Ara bé, totes aquestes mesures de seguretat –més impactants que realment efectives– de moment no afectaran els models d’Alpine, la divisió esportiva de la marca, que Luca de Meo vol convertir ara en una marca de cotxes esportius.

stats